ایران حاضر نیست خوراک پتروشیمی را به قیمت بسیار ارزان به هند بفروشد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyایران حاضر نیست خوراک پتروشیمی را به قیمت بسیار ارزان به هند بفروشد
ایران حاضر نیست خوراک پتروشیمی را به قیمت بسیار ارزان به هند بفروشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرضیه شاهدایی ، معاون وزیر نفت ایران در امور پتروشیمی در پاسخ به درخواست شرکت های هندی برای دریافت خوراک ارزان صنایع پتروشیمی اظهار داشت این وزارتخانه قصد ندارد برای جذب سرمایه گذاری خارجی، ارزان فروشی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرضیه شاهدایی روز چهارشنبه در کارگاه بررسی صنعت پتروشیمی در پاسخ این خبرگزاری درباره ادعای شرکت های هندی برای خودداری از سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران افزود: هندی ها درخواست داشتند برای احداث واحد اوره و آمونیاک خوراک گاز 4 تا 5 سنتی به آنها بدهیم که موافقت نکردیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره منتفی شدن سرمایه گذاری شرکت های هندی گفت: از این موضوع اطلاع ندارم، صلاح شرکت های هندی را خودشان می دانند اما ما حاضر به تحویل خوراک با نرخ مورد نظر آنها نیستیم.
به گزارش ایرنا،شرکت های هندی به ساخت واحدهای اوره و آمونیاک برای تولید کود کشاورزی در منطقه آزاد چابهار علاقمند هستند. وجود خوراگ گاز و فاصله نزدیک چابهار به هند، سبب تمایل آنها به سرمایه گذاری در این منطقه شده است.
مسوولان صنعت پتروشیمی کشور در مذاکراتی که با شرکت های هندی داشته اند، اعلام کرده اند نرخ خوراک بر اساس فرمولی که وزارت نفت ابلاغ کرده، تعیین می شود.
نرخ خوراک گاز متان در ایران حدود هشت سنت در هر مترمکعب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала