اعضای بدن زنده یاد جعفر روستایی به بیماران نیازمند اهدا شد

© Flickr / Artur BergmanChirurgie
Chirurgie - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول روابط عمومی بیمارستان امام خمینی آباده (ره) از توابع استان فارس در ایران گفت: با رضایت خانواده مرحوم جعفر روستایی که دچار مرگ مغزی شده بود، کلیه ها و کبد وی به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

خبرگزاری اسپوتنیک- محمود فتاحی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: زنده یاد جعفر روستایی 37 ساله ساکن روستای جشنیان شهرستان بوانات در سوم آبان ماه جاری به دلیل ایست قلبی به مرکز درمانی شهرستان بوانات انتقال یافت و پس از انجام احیا در این مرکز به بیمارستان امام خمینی (ره) آباده منتقل و در بخش مراقبت های ویژه (ICU) این بیمارستان بستری شد.

وی افزود: شادروان روستایی از بدو ورود به این بیمارستان دچار مرگ مغزی شده بود، این موضوع توسط متخصصان این مرکز درمانی نیز تایید شد و متعاقب آن خانواده این مرحوم، رضایت خود را برای اهدای اعضای او اعلام کردند.

فتاحی بیان کرد: پس از آن تیم جراحی مرکز پیوند عضو بیمارستان نمازی شیراز برای جداسازی اعضای زنده یاد روستایی به این بیمارستان عزیمت کردند و کلیه ها و کبد او جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز منتقل شد و هم اینک کبد وی در این مرکز به بیمار کبدی 51 ساله از مرند از توابع استان آذربایجان شرقی پیوند زده شده است.

شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала