فروش نفت ایران به انگلیس

© AP Photo / Ebrahim Norooziفروش نفت ایران به انگلیس
فروش نفت ایران به انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید محسن قمصری ، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران بیان داشت : فروش نفت ایران به شرکت های انگلیسی آغاز شده است و اولین محموله یک میلیون بشکه ای میعانات گازی به بریتیش پترولیوم تحویل داده شد.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر می نویسد: این مقام در خصوص از سرگیری فروش نفت خام ایران به شرکتهای انگلیسی پس از برجام خبرداده و گفته است: تاکنون دو محموله نفت خام و میعانات گازی توسط شرکت ملی نفت ایران به دو شرکت انگلیسی فروخته شده است.
محسن قمصری این قراردادها تک محموله بوده است و افزود: مذاکرات برای امضای قراردادهای بلند مدت فروش نفت خام با شرکت‌های انگلیسی همچوت شل و برتیش پترولیوم در حال انجام است.
این مقام مسئول بیان داشت که مذاکرات با شل انگلیس برای فروش بلند مدت نفت خام آغاز شده است و تاکید نمود که هنوز توافق نهایی برای امضای قرارداد بلند مدت فروش نفت حاصل نشده است.
در بهار سال جاری شرکت شل اولین محموله نفت خام ایران را پس از بارگیری در پایانه خارگ در خلیج فارس به پایانه نفتی روتردام هلند منتقل و تخلیه کرده است.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان نمود که شرکت شل در کشورهای مختلف جهان دارای پالایشگاه و یا سهام پالایشگاهی بوده و نفت ایران در این پالایشگاه ها مصرف خواهند شد، گفته بود: این احتمال وجود دارد که شرکت شل بخشی از نفت خام خریداری شده ایران را به آلمان منتقل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала