شرکت 491 هزار خانوار ایرانی در سرشماری اینترنتی نفوس

© AP Photo / Vahid SalemiIranian women use computers at an Internet cafe in central Tehran, Iran
Iranian women use computers at an Internet cafe in central Tehran, Iran - اسپوتنیک ایران
اشتراک
491 هزار خانوار از شهرهای مختلف ایران در سامانه سرشماری نفوس ثبت نام شده اند که شامل یک میلیون و 641 هزار نفر می شوند.

به گزارش "اسپوتنیک"، خبرگزاری ایرنا طی مصاحبه ای که با "امیدعلی پارسا" رئیس مرکز آمار ایران داشت اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی مربوط به شهروندان استان های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خراسان جنوبی، کردستان و آذربایجان شرقی می باشد.
وی تاکید کرد که در 24 ساعت گذشته شاهد استقبال خوبی در استان های اصفهان و قم نیز بودیم اما شهروندان استان های کرمانشاه، همدان، گلستان، قزوین، لرستان، خوزستان و البرز همکاری لازم را در این رابطه انجام ندادند و امید است که در این زمینه تلاش بیشتری کنند.
رییس مرکز آمار ایران با تاکید به عقب ماندن از هدف خود از مردم خواست که با توجه به روزهای تعطیل آخر هفته حضور خود را با ثبت نام در سامانه سرشماری اینترنتی پررنگ تر کنند.
وی همچنین افزود که در صورتی که بتوانیم ٣٥ تا ٤٠ درصد مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی را داشته باشیم به جمع کشورهای با توسعه بالا در زمینه آمار می رسیم.
همچنین پارسا اعلام کرد که به یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت کنند، از طریق قرعه کشی جایزه 10میلیون ریالی تعلق می گیرد.
گفتنی است که چهارشنبه شب نخستین مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شد و 50 خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала