گزارش و تحلیل

عرضه کارت اعتباری در ایران ، گامی برای سرمایه گذاری داخلی

© Sputnik / Alexandr Kryazhevعرضه کارت اعتباری در ایران ، گامی برای سرمایه گذاری داخلی
عرضه کارت اعتباری در ایران ، گامی برای سرمایه گذاری داخلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری ایسنا به نقل از ولی الله سیف ، رئیس بانک مرکزی ایران خبرداد: بانک مرکزی ایران به بانک های کشور اجازه داد که به مشتریان خود کارت های اعتباری بدهند.

این کارت ها با محدودیت های 3 هزار ، 10 هزار و 15 هزار دلاری خواهند بود. از آنها می توان برای خرید در مغازه ها و یا از طریق اینترنت استفاده کرد.
به گفته ی سیف ، بانک های ایران به مدت زمانی مشخصی احتیاج دارند تا به سیستم کارت های اعتباری عادت کنند. کارت ها به میزان درخواست فرستاده شده به بانک ها صادر خواهند شد.
این خبرگزاری بر اساس گفته های رئیس بانک مرکزی می نویسد: " درست نیست که فکر کنیم این کارت ها خیلی سریع در شبکه ی بانکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. "
ایران شانزدهم ژانویه از اکثر تحریم های علیه کشور رهایی یافت ، در واقع در این روز آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را ارائه کرد که آمادگی مقامات کشور را برای اجرای مسیرهای ایجاد شده در مذاکرات طولانی مدت برنامه ی کاهش مشخص پتانسیل هسته ای خود تایید نمود. بعدا شورای امنیت و آمریکا لغو تحریم های مالی و اقتصادی از ایران در ارتباط با برنامه ی هسته ای را تاکید کردند.
در عین حال فعلا زود است که در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی به واسطه ی محصول جدید بانک مرکزی ایران صحبت شود. هوشیار رستمی ، کارشناس اقتصادی ایرانی ، رئیس دپارتمان مالی بخش ایرانی موسسه تحقیقات اقتصادی کانادا با نام Finapath در مصاحبه ای با اسپوتنیک فارسی می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала