فیلم "رستاخیز" می‌تواند اکران شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev  /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید وزیر ارشاد ایران و رییس دومای روسیه بر گسترش روابط فرهنگی
تاکید وزیر ارشاد ایران و رییس دومای روسیه بر گسترش روابط فرهنگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ «رستاخیز» می‌تواند اکران شود. شکایت‌هایی در این زمینه شده و تقاضای تجدید نظر داشته‌اند که در این رابطه دیوان عدالت اداری و دادگاه عمومی می‌توانند تصمیم بگیرند.

به گزارش ایسنا، علی جنتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مراسم "بزرگداشت هفته دفاع مقدس" که در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اکران فیلم «رستاخیز» از نظر ما مانعی ندارد. اگر پوشاندن چهره حضرت عباس (ع) به میزان فروش آن لطمه بزند در این صورت آن‌ها می‌توانند به دادگاه عدالت اداری و عمومی مراجعه و ادعای خسارت کنند. ما به‌تازگی اعلام کرده‌ایم به هر صورت که می‌خواهند، «رستاخیز» را اکران کنند و اشکالی ندارد.

او در ادامه، در پاسخ به این پرسش که برای برخورد با سایت‌هایی که کتاب‌ها را به‌صورت غیرمجاز روی سایت قرار می‌دهند چه برنامه‌ای دارید؟ بیان کرد: در فضاهای مجازی یکسری کتاب‌هایی قرار می‌گیرد که افراد آن‌ها را دانلود می‌کنند. اگر این کتاب‌ها از طریق سایت‌های ایرانی و در داخل ارائه شود، با آن‌ها می‌توانیم برخورد کنیم، اما بسیاری از این سایت‌ها خارجی هستند و برخورد با آن‌ها مشکل است و برخی از کتاب‌ها به‌صورت قاچاق از روی این سایت‌ها دانلود می‌شود و حدود 40 تا 50 نسخه در اختیار افرادی که همسو و هم‌فکر با آن‌ها هستند قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی سایت‌های غیرمجاز در کشور در حال فعالیت هستند، آیا برای برخورد با آن‌ها تدابیری اندیشیده شده است؟ گفت: ما در سال قبل به آن‌ها مهلت داده‌ایم که برای سایت‌های خود مجوز دریافت کنند. حدود شش تا هفت ماه پیش، این مصوبه به آن‌ها به‌صورت رسمی ابلاغ شد و اگر سایتی به این امر توجه نکند، مشمول قانون مطبوعات می‌شود و با او برخورد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد:‌ کتاب‌هایی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم نیز در حال چاپ است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همواره بر این امر تأکید دارد و به کتاب‌هایی که مربوط به شهدا باشد، توجه خاصی داشته و هر سال به آن‌ها کمک می‌کند.

جنتی درباره با سفرش به چین و حاشیه‌های به‌وجود آمده، ادامه داد: در چین یک نمایشگاه فرهنگی برگزار شد و بیشتر کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار داشتند، در این نمایشگاه بودند. هدف دولت چین این بود که علاوه بر تقویت روابط تجاری و بازرگانی، بین کشورها روابط فرهنگی بیشتری به‌وجود آید و این امر تقویت شود. در این نمایشگاه آثار هنری ایران نیز عرضه شدند.

او همچنین اظهار کرد: در این نمایشگاه ما هم دیدگاه‌های فرهنگی خود را مطرح کردیم و این حرکت کشور چین اقدام ارزشمندی بود که امیدواریم در سایر شهرها و کشورهایی که جاده ابریشم از آن‌ها می‌گذرد نیز این‌گونه نمایشگاه‌ها برپا شود تا زمینه همکاری فرهنگی و اقتصادی بیشتری بین کشورها به‌وجود بیاید.

وی افزود: اگر چین قبول کند که هر سال یک کشور به‌عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شود، این موضوع می‌تواند در روابط فرهنگی تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала