خط مسافربری چابهار- کیش – عمان تا قبل از پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد

© AFP 2023 / ATTA KENAREFishing boats are moored in the southern Iranian port city of Chabahar on May 14, 2015
Fishing boats are moored in the southern Iranian port city of Chabahar on May 14, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: خط مسافربری چابهار- کیش – عمان تا قبل از پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد.

ه گزارش ایسنا، کامبیز مشتاق گوهری بیان کرد: براساس توافقات به عمل آمده با مسئولین کشور عمان به زودی خط دریایی بین چابهار — عمان راه‌اندازی می‌شود. هم اکنون با همکاری مشترک استانداری در حال فراهم کردن مقدمات راه اندازی این خط دریایی بین عمان — چابهار هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون دو سفر دریایی به صورت آزمایشی بین چابهار- عمان صورت گرفته است که امیدواریم به زودی سفرهای دائمی در این مسیر افتتاح شود.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، زیرساختهای پایانه مسافری در بندر چابهار برای راه‌اندازی این خط دریایی بین المللی باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

وی اذعان کرد: به زودی پروتکل همکاری بین دو کشور عمان و ایران جهت راه اندازی این خط دریایی به امضا می رسد. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود تا قبل از پایان سال جاری، شاهد افتتاح خط دریایی در مسیر چابهار- عمان باشیم.

مشتاق گوهری اظهار کرد: از دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای توسعه سفرهای دریایی بین المللی، ایجاد خط دریایی چابهار- کیش — عمان است. به این ترتیب شاهد برقراری خط کروز در آبهای عمان و خلیج فارس خواهیم بود که به دنبال آن تحول گردشگری دریایی در منطقه ایجاد خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اذعان کرد: راه‌اندازی این خط دریایی در گام نخست از سوی استاندار سیستان و بلوچستان مورد پیگیری قرار گرفت.

وی از همکاری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با استانداری جهت فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی این خط دریایی خبر داد و بیان کرد: طی مدت اخیر چندین جلسه در این زمینه با حضور مقامات مربوطه دو کشور ایران و عمان در چابهار و عمان برگزار شده است و توافقات کلی حاصل شده است. همچنین سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این خط دریایی عمانی در نظر کرفته شده است و شناور نیز برای این منظور در مراحل نخست راه اندازی خط فقط عمانی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در صورت رونق این سفر دریایی و ایجاد توجیه اقتصادی، مالکان شناور های ایرانی نیز بدون شک نسبت به تردد در این مسیر اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناوری که قرار است در این مسیر تردد کند شناوری با ظرفیت 50 نفر تا 100 نفر است که بسته به امکان سنجی و تقاضای سفر گردشگران، تعداد ترددهای شناور در هفته مشخص خواهد شد. در گام نخست این شناور فعالیت خود را هفته ای یک بار شروع خواهد کرد و به تدریج تعداد سفرهای دریایی افزایش خواهد یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پیش بینی می شود بخش عمده ای از کسانی که به عمان سفر کنند در مراحل ابتدایی، بومیان منطقه باشند که همواره به این کشور تردد دارند. با توجه به اینکه برخی بومیان چابهار به کار تجارت با عمان مشغول هستند، لذا انتظار می رود این خط دریایی در گام نخست مورد استقبال مردم محلی دو کشور واقع شود.

وی اظهار کرد: قصد داریم با انجام تبلیغات گسترده از طریق دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور نسبت به جذب گردشگران برای سفر دریایی در مسیر چابهار- عمان اقدام کنیم. رونق این خط دریایی علاوه بر رونق گردشگری دریایی منطقه باعث خواهد شد تا استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان چابهار میزبان گردشگران سراسر کشور که قصد سفر از این خط دریایی را دارند، باشد که این امر مزیت بزرگی در راه توسعه توریسم استان محسوب می شود.
انتهای پیام

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала