رونمایی از نخستین پهپاد عمود پرواز ایران +(عکس)

© Photo / 樱井千一Китайский беспилотник Harbin BZK-005
Китайский беспилотник Harbin BZK-005 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین پهپاد عمود پرواز ایران با نام "رهام" رونمایی شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت هفته دولت باحضور وزیر دفاع 7طرح مهم رونمایی شد. یکی از مهمترین این طرح‌ها، نخستین پهپادعمود پرواز با قابلیت اخذ داده های فتوگرامتری است. این پهپاد، رهام نام دارد.

اندازه گیری رشد و توسعه پایدار در هر سطح و منطقه‌ای نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات دقیق، قابل اطمینان و به روز است در این راستا استفاده از پهپادها در نقشه برداری هوایی و اخذ داده‌های مکانی به عنوان یکی از کاراترین روش های قابل استفاده در مناطق محدود و صعب العبور و مرزی می باشد که پهپادهای سنگین به دلیل محدودیت های خاصی که دارند فاقد این ویژگی هستند.

این مدل پرنده بدون سرنشین با توانایی نشست و برخاست عمودی، برای عملیات در مناطق صعب العبور، کاربردهای دریایی، مناطق کوهستانی و جنگلی به‌کار گرفته می‌شود و با بهره گیری از این ویژگی؛ پرنده رهام قادر است در هر نقطه قابل نظر کاربر بنشیند و از هر نقطه مورد نظر بلند شود، در هر منطقه و بر روی هر هدف دلخواه در سطح پایین پرواز کرده و با سرعت سیر بالا گشت زنی نماید در حقیقت پهپاد رهام کلیه قابلیت های هواپیماهای بدون سرنشین را حفظ و با استفاده از سامانه عمود پرواز به محدودیت های آن فائق آید و می‌توان ادعا کرد که این محصول از مصادیق بارز همکاری صنعت دفاعی وزارت دفاع با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала