شهروند کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران اعدام می شود

© AP Photo / Sue Ogrocki, Fileدرخواست سازمان ملل متحد از پاکستان برای از سرگیری ممنوعیت موقت حکم اعدام
درخواست سازمان ملل متحد از پاکستان برای از سرگیری ممنوعیت موقت حکم اعدام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه تجدید نظر کویت حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده موسوم به «العبدلی» را تأیید کرد؛ این تبعه کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب الله به مرگ محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل خبرگزاری فارس، جلسه دادگاه متهمان پرونده «العبدلی» کویت امروز (پنجشنبه) در قصر «العدل» برگزاری شد و دادگاه حکم اعدام متهم ردیف اول این پرونده را که یکی از اتهاماتش جاسوسی برای ایران و حزب الله بود، تایید کرد.

روزنامه «الجریده» کویت، گزارش داد پیشتر دو تن از اعضای این گروه در دادگاه کیفری کویت به اعدام محکوم شده بودند و امروز جلسه دادگاه تجدید نظر برگزار شد.

سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر در آن زمان و در در واکنش به حکم صادر شده اعلام کرد محاکمه اعضای تیم «عبدلی» در کویت «ناقص» است و مقامات این کشور باید احکام اعدام را لغو کنند.

در بیانیه این نهاد آمده است: صدور حکم اعدام برای «حسن حاجیه» تبعه کویتی و «عبدالرضا دهقانی» تبعه ایرانی بدون دلایل و شواهد کافی و قانونی بوده است.

بیست و دوم مردادماه سال گذشته (1394) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد؛ برخی مقامات کویتی و رسانه‌‌های این کشور مدعی شدند گروهک مذکور با ایران و حزب‌الله ارتباط داشته‌اند.

 

اسلحه و مهمات کشف شده شامل 56 راکت، 144 کیلوگرم تی ان تی و ماده منفجره بسیار قوی «پی.ای.4»، 19 تن مهمات، ‌سه قبضه راکت‌انداز ضد تانک، آر.پی.جی،‌ 56 نوع مختلف از سلاح‌های گرم و همچنین 204 نارنجک بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала