نامه 75 شخصیت برجسته آمریکا یی به اوباما برای بهبود رابطه با ایران

© REUTERS / Joshua Robertsنامه 75 شخصیت برجسته آمریکا یی به اوباما برای بهبود رابطه با ایران
نامه 75 شخصیت برجسته آمریکا یی به اوباما برای بهبود رابطه با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
75 شخصیت برجسته آمریکایی در نامه ای به اوباما ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای سال گذشته با ایران حمایت کرده و از وی خواستند که در مسیر بهبود رابطه با ایران قدم های بیشتری بردارد.

عصر ایران به نقل از وب سایت " پالیتیکو" نوشت: 75 شخصیت سیاسی ، دیپلمات ، نظامی و دانشگاهی در آستانه نخستین سالگرد توافق هسته ای با ایران و با تلاش گروه " پروژه ایران" این نامه را نوشته اند.
کارل لوین ، برنت جانستون، نانسی کاسبام ، سناتورهای سابق آمریکایی و لی هامیلیتون ، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا آنرا امضاء کرده اند. همچنین مریل مک پیک ، رئیس سابق ستاد مشترک نیروی هوایی ارتش آمریکا ، لئون کوپر و بارتون ریچر برندگان آمریکایی جایزه صلح نوبل هم از جمله امضاء کنندگان آن هستند.
در بخشی از این نامه آمده است: آمریکا باید سیاستی را اتخاذ کند که ضمن افزایش شانس همکاری با ایران ، درگیریها و تاثیر اقدامات ایران در منطقه را کاهش دهد.
در این نامه درخواست از سرگیری روابط دیپلماتیک مطرح نشده اما به اوباما پیشنهاد شده است که با ایجاد یک کانال دیپلماتیک در سطح معاونت ، زمینه های اعمال نفوذ بر ایران بدون نیاز به ارتباط شخصی وزرای دو کشور در دولت آینده آمریکا فراهم شود.
امضاء کنندگان خطاب به اوباما نوشته اند: شما می توانید با اتخاذ یک دیپلماسی قابل درک و مطمئن ، امنیت ملی آمریکا را در منطقه خاور میانه حفظ کنید. آمریکا به روابط بیشتری و نه کمتر با ایران نیاز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала