امضای تفاهم نامه ایران ایر و بوئینگ درباره صادرات تعدادی هواپیما به ایران

© Flickr / Pieter van MarionEP-IBC Iran AIr
EP-IBC Iran AIr - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت هواپیمایی ایران ایر و شرکت بوئینگ تفاهم نامه ای را امضا کردند که طبق آن این شرکت آمریکایی هواپیما های جدیدی را به شرکت ایرانی تحویل می دهد.

به گزارش نشریه "پول نیوز" به نقل از نشریه "عصرایران"، پس از چند دور مذاکره فشرده میان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) با شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا سرانجام دو طرف بر سر امضای یک تفاهم‌نامه همکاری به تصمیمی مشترک رسیدند.

Iran Air Boeing 747-286B(M) - اسپوتنیک ایران
خرید ۱۰۰ فروند بوئینگ توسط ایران
ایران ایر در اطلاعیه ای رسما اعلام کرد در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هما و کمپانی بویینگ در خردادماه سال جاری امضا شد.
براساس این اطلاعیه، ایران ایر اعلام کرده پس از اجرایی شدن برجام مذاکره خود با شرکت بویینگ را آغاز کرده که با توجه به اراده مدیریت ارشد وزارت راه و شهرسازی این موضوع پس از چند دور مذاکره نهایی شده است.
پس از سفر نمایندگان بویینگ به ایران و چند دور مذاکره دو طرف بر سر فروش هواپیما به شکل اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) به تفاهمی ابتدایی دست یافتند که نهایی‌شدن این قرارداد منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.
براساس اعلام ایران ایر، در قالب این تفاهم‌نامه بویینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بویینگ 777 به ایران خواهد فروخت.
گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ایران حدود 100 فروند هواپیمای مسافرتی از شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا خریداری خواهد کرد.
برخی از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با این معامله مخالفت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала