گردشگران خارجی : سفر به ایران با قطار راحت‌تر از تصورمان بود

© Photo / Kamyar AdlТуристы на улице Тегерана, Иран
Туристы на улице Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این گردشگران ، مردم ایران را مردمی مهمان‌نواز ، مهربان و با فرهنگی غنی توصیف و اذعان کردند سفر به ایران را هرگز از یاد نخواهند برد. آن‌ها همچنین سفر با قطار را سفری راحت خواندند و این نوع سفر را به علاقه‌مندان به گردشگری به ویژه در ایران توصیه کردند.

قطار عقاب طلایی حامل گردشگران اروپایی، آمریکایی و استرالیایی روز دوشنبه وارد ایستگاه تهران شد و پیش از این قطار در تبریز ، زنجان ، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد و مشهد توقف داشت و گردشگران خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و دیدنی این شهرها دیدن کردند.

قطار مجارستانی عقاب طلایی روز سه شنبه فروردین ماه البته بدون سرنشین و فقط با خدمه مجارستانی خود از کشور ترکیه وارد مرز رازی
شد و دلیل این مسئله که بدون سرنشین نیز وارد کشور شد ناامنی‌های به‌وجود آمده در کشور ترکیه عنوان شده بود.

گردشگران این قطار خارجی با هواپیما به تبریز آمدند و عصر روز 17 فروردین پس از بازدید از بناهای تاریخی ، مناطق گردشگری و فرهنگی شهر تبریز سوار قطار شدند و سفر ریلی خود را در کشورمان آغاز کردند.

یکی از گردشگران اروپایی حاضر در این قطار پس از پیاده شدن از قطار عقاب طلایی در ایستگاه راه‌آهن تهران درباره اینکه سفر به ایران چگونه بوده است ، گفت: این سفر بسیار سفر لذت‌بخشی برای من و همراهانم بود و تجربه‌ای شد که هیچ‌گاه از خاطره‌ام نخواهد رفت چرا که ایران برای من جایی بود که تجربه‌های جدیدی در زندگی کسب کردم که بسیار تازگی داشت و برای ما این تجربه‌ها و رویدادها در این سفر برای اولین بار رقم خورد.

وی با اشاره به برخورد گرم مردم ایران با آن‌ها گفت:مردم ایران را مردم بسیار خون‌گرم ، مهمان‌نواز و مهربان دیدم و به هیچ وجه انتظار نداشتم چنین لطف عمیقی به من و همراهانم داشته باشند.

وی درباره سفرش با قطار نیز گفت: تا به حال چنین تجربه‌ای نداشتم که نزدیک به یک هفته با قطار از شهرهای مختلف بازدید کنم و در واقع گمان نمی‌کردم که سفر با قطار به این حد راحت و آسایش‌بخش باشد.

این گردشگر اروپایی سفر با قطار عقاب طلایی را در شبکه ریلی ایران جالب خواند و مسیر ریلی را که قطار عقاب طلایی از آن عبور کرد ، مسیری دارای تنوع آب و هوایی و اقلیمی متنوع خواند.

یکی دیگر از گردشگران حاضر در این قطار نیز سفر به ایران را فوق‌العاده خواند و افزود: خیلی خیلی خوشحالم و این سفر بی‌نظیر بود. به ویژه اینکه با مردمان مهربان ایران مواجهه و آشنا شدم. مردم ایران متمدن، با فرهنگ و دوست داشتنی هستند و ما این مسئله را از نزدیک درک کردیم.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ریلی از شهرهای دیدنی و تاریخی ایران بازدید کردیم که هریک از شهرهای ایران ویژگی خاص خود را داشت و برای خود دارای هویت ویژه‌ای بود ، افزود: مثلا شهر تبریز و شیراز از بناهای تاریخی بسیاری برخوردار بودند و ما از دیدن این اماکن تاریخی بسیار لذت بردیم و به تاریخ کهن ملت ایران اندیشیدیم. در این حال برخی دیگر از شهرها نظیر مشهد بیشتر برای ایرانیان و مسلمانان وجهه مذهبی دارد و برخی دیگر از شهرها به لحاظ آب و هوایی جاذبه گردشگری دارد.

این گردشگر استرلیایی سفر با قطار را بسیار لذت‌بخش عنوان و اظهار کرد: خدمه و کادر فعال در این قطار در کنار امکانات ویژه و سرویس‌دهی بسیار خوب باعث شد سفر با قطار برای ما بسیار لذت بخش رقم بخورد.

وی گفت: سفر با قطار را به همه به ویژه برای کسانی که می‌خواهند از شهری به شهری دیگر بروند توصیه می‌کنم چراکه در این گونه سفرها که دائم شهر به شهر سیر می‌کنیم ، نیاز نیست که دائم به هتل برویم و می‌توان از همان قطار برای استراحت و اسکان استفاده کرد.

این مسئله باعث راحتی بیشتر مسافران است و ما دیگر مجبور نبودیم از هتلی به هتل دیگر برویم بلکه در قطار به عنوان یک هتل متحرک مستقر بودیم.

وی پاسخ داد: این سفر یکی از راحت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین سفرهای طول زندگی من بود.

قطار عقاب طلایی روز گذشته 24 فروردین از مرز رازی ایران خارج و وارد کشور ترکیه ‌شده و سپس راهی مجارستان مقصد اصلی خود خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала