رزمایش بزرگ سه روزۀ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق ایران

© AFP 2023 / Ali Shaiganاجرای بیست رزمایش نظامی ایران در آینده ای نزدیک
اجرای بیست رزمایش نظامی ایران در آینده ای نزدیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش بزرگ سه روزۀ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام پیامبر اعظم(ص) در جنوب شرق ایران برگزار شده است.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه (24 فروردین) به نقل از فرمانده سپاه قدس جنوب شرق ایران نوشت: «در این رزمایش سه روزه پنج قرارگاه فرعی، یگان‌های رزمی نیروی زمینی و هوانیروز سپاه، توپخانه، مرزبانی، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی شرکت دارند.»
سردار محمد مارانی، با حضور در منطقه عمومی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص)، گفت هدف از این رزمایش استحکام بخشی به زیرساخت‌های منطقه برای توسعه و آبادانی، تعمیق ارتباط سپاه و مردم و مشارکت مردم در امنیت منطقه، نشان دادن اراده نظام برای توجه اساسی به جنوب شرق کشور و تمرین برای ارتقای آمادگی همه جانبه امنیتی است.
در این مرحله از رزمایش 12 فروند از پرنده‌های نیروی زمینی سپاه شامل هشت فروند بالگرد، سه فروند جایرو پلند و یک فروند هواپیما به اجرای عملیات می پردازند.
مارانی به عنوان سخنگوی این رزمایش گفت: «پهپادهای شاهد 129 و پهپادهای صادق در اطراف مناطق برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) حضور فعال دارند و تمام تحرکات احتمالی را به‌صورت دقیق رصد می‌کنند.»
وی با بیان اینکه تمام مناطق برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) تحت پوشش امنیتی سپاه پاسداران است، افزود: «هوشمندی و هوشیاری سپاه با کمک‌هایی که از سوی مردم منطقه صورت گرفته، موجب امنیت پایدار در مناطق برگزاری رزمایش شده است.»

اولین مرحله از رزمایش گسترده امنیتی پیامبر اعظم (ص) با محوریت قرارگاه قدس نزسا در منطقه جالق استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. در این مرحله از رزمایش بالگردهای هوانیروز نیروی زمینی سپاه عملیات شناسایی اجرا کردند.
در اولین مرحله از این رزمایش بالگردها آتش خطی اجرا کردند و گردان های تکاور به اجرای کمین پرداختند. تخریب و انفجار، کمین علیه ستون‌های خودرویی و عملیات نیروهای پیاده، موتوری و تانک علیه دشمن فرضی با اجرای آتش از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

همچنین در این مرحله از رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) یگان ویژه صابرین با پشتیبانی تک تیراندازها عملیات رهایی گروگان انجام دادند و اجرای عملیات هلی برن و راپل در مدت سه و نیم دقیقه با موفقیت انجام شد.
این مرحله از رزمایش در حالی اجرا شد که یگان‌های مرزبانی و گردان‌های عملیاتی مرزی همزمان به اجرای عملیات پرداختند.
این رزمایش سه روزه که قدرت بازدارندگی ایران را در نقاط مرزی نشان می دهد، در منطقه جنوب شرق کشور شامل استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان، جنوب استان خراسان جنوبی و شرق هرمزگان با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برگزار می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала