واگن ویژه بانوان درمسیر مشهد- تهران

© Fotolia / PhilippHeboldМетро в Берлине
Метро в Берлине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یه گزارش ایرنا، نخستین واگن ویژه بانوان روز دوشنبه در مسیر راه آهن مشهد – تهران راه اندازی شد.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: شرکت حمل ونقل نورالرضا (ع) این ایده را ارائه کرد که با پذیرش آن از سوی راه آهن، طرح را به صورت آزمایشی در قطار نور مسیر مشهد — تهران پیاده کرده است.
محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمانداران این واگن بانوان دارای تحصیلات عالی و مسلط به زبان انگلیسی هستند و مردان اجازه ورود به آن را ندارند.
وی با بیان اینکه قطار نور از جمله قطارهای خوب و با سطح خدمات مطلوب و چهارتخته در این مسیر است، گفت: این سهمیه ویژه بانوان از امروز 16 فروردین ماه در حرکت این قطار اختصاص داده شده است.
ضیایی مهر ادامه داد: این طرح اقدام خوبی برای آن دسته از بانوانی است که به تنهایی سفر می کنند و امکان سفری با آرامش بیشتر و بدون دغدغه را برای آنان فراهم می کند.
وی گفت: پیش از این هم در شبکه فروش بلیت، سهمیه خاصی برای بانوان منظور می شد که در حد اختصاص یکی، دو کوپه ویژه در هر قطار بود اما در این طرح یک واگن اختصاص می یابد و حتی اگر بخشی از آن خالی باشد، به سایر گروه ها و افراد فروخته نمی شود.
وی تصریح کرد: در صورت استقبال بانوان از این واگن، امکان و آمادگی برای افزایش تعداد واگن های این قطار و یا اختصاص واگن در سایر قطارها و نیز شرکت های مسافری ریلی مسیر وجود دارد.
مسیر ریلی خراسان به طور میانگین بیش از نیمی از ناوگان ریلی مسافری کشور را دارد که در ایام عادی روزانه 80 رام و در اوج سفرها تا 95 رام قطار به صورت رفت و برگشت در این محور تردد می کنند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала