گزارش و تحلیل

ارسال کالا از روسیه به ایران و بالعکس با دستانی مطمئن

© Sputnik / Vitaliy Ankovارسال کالا از روسیه به ایران و بالعکس با دستانی مطمئن
ارسال کالا از روسیه به ایران و بالعکس با دستانی مطمئن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم حمل و نقل بین روسیه و ایران هدفمندتر ، سریعتر و مقرون به صرفه تر می شود.

گروه حمل و نقل FESCO در شراکت با شرکت سهامی عام " بندر تجاری دریایی اولیا" ، سرویس چند وجهی حمل و نقل خزر Russia Iran Service (FRIS) FESCO را برای حمل و نقل بار بین روسیه و ایران راه اندازی می کند.
این سرویس شامل حمل ونقل دریایی در دریای خزر ، حمل و نقل راه آهن و یا ماشینی در روسیه ، جابه جایی اتومبیلی در محدوده ی ایران و همچنین انتقال کالا در بنادر اولیا و نوشهر و یا بندر انزلی است. برای ارسال، بارهای کانتینری و بسته بندی شده پذیرفته می شوند ، جابه جایی از طریق بارنامه حمل و نقل FESCO خواهد بود. زمان حمل نقل محاسبه شده بین بندر روسی اولیا و بنادر ایرانی ، پنج روز است.
ماریا کابزوا، سخنگوی مطبوعاتی FESCO در مصاحبه ای با " اسپوتنیک" می گوید: " FESCO ، به عنوان شرکت لوجستیک خصوصی بزرگ روسیه، سرویس جابه جایی چند وجهی بار بین روسیه و ایران را از طریق دریای خزر شروع کرده است. در واقع جابه جایی بار در خزر بین کشورها از قبل وجود داشته است. اما خدمات جدید ما این است که جابه جایی چند وجهی است و ارسال بار از نقطه ای به نقطه ای دیگر انجام می شود. درواقع این سرویس نه تنها شامل حمل و نقل دریایی در دریای خزر بوده بلکه همچنین حمل و نقل راه آهن و اتومبیلی را در روسیه و ماشینی در محدوده ی ایران و همینطور انتقال کالا به بندر روسی اولیا و بنادر ایرانی نوشهر و بندر انزلی را برعهده دارد.
بخش آزمایشی کانتینرها با بارهای صنعتی ، سیزده مارس 2016 به ایران منتقل شد. زمان کلی مسیر از سنت پترزبورگ به نوشهر با فاصله ی 3.8 هزار کیلومتر ، 18 روز طول کشید. ارسال های جدید از جمله بارهای مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی از مناطق روسیه و ایران در آخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل 2016 برنامه ریزی شده است.
خانم ماریا کابزوا می گوید: " در آینده ما قصد داریم، سرویس خطی را سازمان دهی کنیم که برنامه ی منظم ارسال کشتی ها را شامل می شود. ما می خواهیم تبادل کالا را افزایش دهیم. سرویس بر پایه جابه جایی آهن آلات، تخته ، محصولات ماشین سازی از روسیه و مواد غذایی، مصالح ساختمانی و محصولات پتروشیمی از ایران است.
FRIS به عقیده ی سخنگوی مطبوعاتی FESCO ، ماریا کابزوا ، چشم اندازهای همکاری طولانی مدت در زمینه ی لوجستیک را بین ایران و روسیه می گشاید. وی ادامه می دهد:
" پیش نیاز راه اندازی این پروژه چه بود؟ این انتظار ما است که در ارتباط با لغو تحریم ها از ایران قدرت خرید مردم رشد می کند ، جریان ورود ارزهای خارجی به ایران صورت می گیرد که به افزایش تبادل کالای ایران با شرکای خارجی و از جمله روسیه منجر خواهد شد. این امر در مذاکرات ما با شرکت های بزرگ روسی تاکید شده است ، شرکت هایی که در خصوص آغاز ارسال به بازارهای ایرانی ابراز امیدواری کرده اند. تقاضاهایی هم از مشتریان برای حمل بار به روسیه وجود دارد."
آغاز به کار سرویس ترانس کاسپین ، امکانات جدیدی را برای توسعه ی ارتباطات حمل و نقلی بین روسیه و ایران می گشاید. پایه و اساس خدمات حمل و نقل دریایی ، در مقایسه با مسیر زمینی ، نرخ و زمان حمل و نقل بار را به حداقل تضمین می کند.
ماریا کابزوا ، سخنگوی مطبوعاتی گروه حمل و نقل روسی FESCO در خاتمه می گوید: " به احتساب اینکه پایه و اساس خدمات، حمل و نقل دریایی است در مقایسه با مسیر زمینی ، زمان حمل و نقل کاهش داشته و جابه جایی مقرون به صرفه برای مشتریان افزایش می یابد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала