سایت بین المللی "یاندکس" در ایران فیلتر شده است

© Sputnik / Ramil Sitdikovyandex
yandex - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران سایت بین المللی "یاندکس" را فیلتر کرده است. این مطلب را روزنامه روسی "کومرسانت" روز پنج شنبه با استناد به یک منبع نزدیک به دولت روسیه گزارش داده است.

به نوشته سایت blockediniran.com، سایت بین المللی  yandex.com فیلتر شده که راه دسترسی به سایت های روسی، اوکراینی، بلاروسی ، قزاقی و ترکی "یاندکس" را می گشاید اما سایت های منطقه ای از جمله yandex.ru در ایران قابل دسترسی هستند. "یاندکس"  منکر فیلتر شدن yandex.com نشده اما این شرکت اینترنتی شواهد لازم درباره متمرکز بودن  این کار را در دست ندارد. سخنگوی  "یاندکس" افزود:" ضمنا این بازار اولویت دار برای ما نیست".

ماکسیم سوسلف، وابسته مطبوعاتی سفارت روسی در ایران فیلتر شدن yandex.com  را تائید کرده و گفت:" طرف ایرانی معتقد است در انجا اخبار و مطالب مغایر ارزش های آنها وجود دارد اما yandex.ru فعال است". به گفته آقای سوسولف اکثریت سایت ها از جمله سایت های روسی با ارزش های اسلامی مطابقت ندارند. دیپلمات روسی گفت: سرویس ویژه ای در ایران  وجود دارد که به بررسی سایت ها و تصمیم گیری درباره فیلتر آنها می پردازد". وی خاطرنشان ساخت اکنون فیسبوک، توییتر، "وکونتاکته" در ایران مسدود هستند و بسیاری از ایرانیان از نرم افزار های فیلتر شکن استفاده می کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала