گزارش و تحلیل

برگزاری انتخابات در ایران بدون حضور ناظرین آمریکایی

© Sputnik / Sergey Mamontovایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک فارسی ، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تاریخ 26 فوریه ، ناظرین خارجی حضور نخواهند داشت.

امید های سه نماینده ی کنگره ی آمریکا که قصد داشتند به گفته ی خودشان دموکراسی ایرانی را در عمل ببینند ، به حقیقت نپیوست.
یادآوری می کنیم که نمایندگان جمهوری خواه کنگره مایک پامپئو، لی زلدین و فرانک لوبیوندو به گزارش روزنامه ی هیل ، قصد داشتند سفری به ایران به عنوان ناظر داشته باشند. روز پنج شنبه آنها به دفتر نمایندگی منافع ایران در واشنگتن رفتند و نامه ای فرستادند که در آن از رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای و فرمانده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ژنرال محمد علی جعفری درخواست همراهی و کمک کردند. در این نامه ، نمایندگان انتخابات پیش رو در مجلس را " حادثه ای تاریخی " نامیدند.
اما در ایران برای پذیرش مهمانان آمریکایی آماده نیستند. خبرگزاری " ایرنا" به نقل از معاون وزیر امور خارجه ایران می نویسد: " تقاضای نمایندگان کنگره ی آمریکایی برای سفر به ایران با منافع سیاسی همراه بوده و تنها تلاشی برای ایجاد جنجال تبلیغاتی است." حسین شیخ الاسلام ، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نظر خود را در این زمینه برای رادیو اسپوتنیک می گوید: " ایران به هر فرد یا کشوری اجازه نمی دهد که در امور داخلی کشور مداخله نماید." آقای شیخ الاسلام می گوید:


همانطور که آقای شیخ الاسلام افزود ، ابتکار نمایندگان کنگره ی آمریکا " بی فکرانه و غیرقابل توجیه بوده و از طرف رهبر کشور تایید نمی شود."
تا برگزاری انتخابات دو هفته مانده است. اما اکنون مشخص است که تنها سیاست مدار آمریکایی که طی یک سفر کاری پس از شکست ارتباطات دیپلماسی بین کشورها در آوریل سال 1980 به ایران آمد ، در آینده ای قابل پیش بینی جیم اسلتری است. در دسامبر سال 2014 سناتور سابق اسلتری در کنفرانس مربوط به تقابل با افراط گرایی که در تهران برگزار شد به ایران سفر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала