ایران آماده سرمایه گذاری در طرح های مشترک با روسیه در زمینه پرورش آبزیان است

© Fotolia / Deyan GeorgievСвежий лосось на прилавке магазина
Свежий лосось на прилавке магазина - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس فدرال ماهیگیری روسیه در پایان دیدار آلکساندر تکاچف، وزیر کشاورزی روسیه با محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی روسیه با حضور رفعت حسنوف، رئیس نمایندگی آژانس فدرال ماهیگیری روسیه در تهران اعلام کرد ایران آماده سرمایه گذاری در طرح های مشترک با روسیه در زمینه پرورش آبزیان است.

آقای حجتی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشور خود برای سرمایه گذاری در طرح های مشترک با روسیه در زمینه پرورش آبزیان و آموزش دانشجویان ایرانی در موسسات اموزشی تخصصی مربوطه در روسیه خاطرنشان کرد همکاری ایران و روسیه در صنعت ماهیگیری و شیلات درخشان ترین نمونه در روابط دو کشور است.
یادآور می شود روسیه و ایران دارای توافقنامه بین دولتی همکاری در زمینه ماهیگیری و پروش ماهی هستند. از بین 25 شرکت ایرانی دارای اجازه نامه صادرات محصولات خود به روسیه ، 19 شرکت تولید کننده ماهی هستند.
علاوه بر این تکاچف در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران خواستار سرعت بخشیدن به تصویب توافقنامه حفظ و بهربرداری معقولانه از آبزیان دریای خزر شد که بین کشور های حاشیه خزر امضا شده و تمام این کشور ها غیر از ایران آنرا امضا کرده اند. وزیر جهاد کشاورزی ایران قول داد این توافقنامه طی چند روز اینده به تصویب برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала