رئیس جمهور ایران : عربستان نمی تواند جنایت خود را با قطع رابطه بپوشاند

© Sputnik / Alexei Nikolskiyحسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران معتقد است تصمیم عربستان سعودی درباره قطع روابط دیپلماتیک با ایران نمی تواند بر اعدام "جنایتکارانه" نمرالنمر روحانی مشهور شیعه سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، رئیس جمهوری ایران با بیان این که پاسخ انتقاد، سربریدن نیست، گفت: عربستان نمی تواند با قطع رابطه سیاسی با ایران بر جنایتش نسبت به سربریدن یک رهبر دینی سرپوش بگذارد.

حسن روحانی با اشاره به اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان به دلیل انتقاد از دولت ریاض، اظهارداشت: پاسخ انتقاد نباید سربریدن باشد و امیدواریم کشورهای اروپایی که همواره به مسأله حقوق بشر واکنش نشان می دهند در این زمینه هم به وظایف حقوق بشری خود عمل کنند.
رییس جمهوری با تأکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای روابط خوب با همسایگان، گفت: طبیعی است که جنایت علیه حقوق اسلامی و انسانی، عکس العمل افکار عمومی را در پی خواهد داشت.
روحانی خاطرنشان کرد: البته دولت عربستان برای این که بر جنایتش نسبت به سربریدن یک رهبر دینی در کشور خود سرپوش بگذارد، دست به اقدام عجیبی زده و رابطه سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است در حالی که بی تردید هیچ گاه این گونه اقدامات نمی تواند آن جنایت بزرگ را بپوشاند.
وی تصریح کرد: ایران بهترین راه حل برای رفع اختلاف بین کشورها را مذاکره و دیپلماسی می داند و شرایط امروز منطقه به گونه ای است که همه کشورها باید برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری و رایزنی داشته باشند و معتقدیم کشورهای منطقه با اتحاد می توانند منطقه را از خطرات تروریسم پاکسازی کنند.

یادآور می شود روز شنبه وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعدام 47 نفر از جمله نمر النمر، رهبر دینی شیعیان  این کشور را اعلام کرد. خبر اعدام النمر موج خشم و نارضایتی شخصیت های سیاسی  و دینی شیعه در کشور های گوناگون بویژه ایران را به همراه داشت و به حرکت های اعتراضی گسترده ای منجر شد که باعث قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران گردید.

 


\

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала