تدوین و تعریف نقشه راه فناوری های دریایی ایران

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Iranian oil tanker in Bab-el-Mandeb Strait
Iranian oil tanker in Bab-el-Mandeb Strait - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تدوین و تعریف نقشه راه فناوری های دریایی کشوراشاره کرد و گفت : بدون حمایت های مالی و علمی از سوی سازمان ها و بخش های مربوطه از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری تا شرکت های دانش بنیان و صنعتی با همه ضرورت ها به جایی نمی رسد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نقشه راه فناوری های دریایی با حمایت های مالی، علمی وتحقیقاتی قابلیت اجرا دارد. کریم اکبری وکیل آبادی روز چهارشنبه در حاشیه هفدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار حمایت های مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همراهی شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی کشور در این نقشه راه، گام موثر برای تعریف پروژه های مورد نیاز وخوب است.
وی اظهار داشت: در صورت حمایت و همراهی می توان انتظار داشت صنعت دریایی کشور دستخوش تحولات مثبتی شود در غیر اینصورت همان روند گذشته را در این حوزه خواهیم داشت.
اکبری وکیل آبادی گفت: در این نقشه راه فناوری های بسیار زیادی دیده شده که کشور به آن نیاز دارد و فعالیت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی هم متمرکز بر ساخت و تولید شناورهای بزرگ است.
این کارشناس نیروی دریایی با بیان اینکه در حوزه شناورهای بزرگ نظامی هم اکنون مجموعه پروژه هایی در دست طراحی و برخی در دست ساخت است افزود: یکی از مهمترین این شناورها ناوشکن سهند که در حال تجهیز است.
اکبری ناوشکن سهند را در کلاس شناورناوشکن جماران دانست و گفت: بدنه آن استحکام بیشتری دارد و بر مبنای فناوری های روز و نوین در کشور تولید شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این ناوشکن در بدنه نداجا انجام گرفته است ، افزود: طی چهار ،پنج سال که این پروژه در دست انجام بود تلاش شد از تمامی توانمندی فناوری دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان هم استفاده شود.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر این اساس پروژه های مورد نیاز نداجا با حمایت این معاونت اجرایی می شود ضمن آنکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قصد ندارد خیلی در حوزه نظامی به دنبال تجاری سازی باشد ، در عین حال شرکت های دانش بنیان می توانند از این حوزه و ظرفیت تجاری سازی آن استفاده کنند.
هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی و هفتمین نمایشگاه دریایی دو سالانه کیش به میزبانی جزیره کیش از تاریخ یکم تا چهارم دی ماه سال جاری با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی کیش برگزار می شود.
شناسایی و معرفی فرصت های بزرگ سرمایه گذاری داخلی وبین المللی، ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع وابسته، تأسیسات و همچنین سامانه های دریایی و بندری در فضای باز و سر پوشیده ازجمله اهداف مهم برگزاری هفتمین نمایشگاه و همایش بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала