پایداری هوا تا پنجشنبه- بارندگی آخر هفته آغاز می‌شود

© Fotolia / Borna_Mirایران از مدل جدید قراردادهای نفتی خود رونمایی کرد
ایران از مدل جدید قراردادهای نفتی خود رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پایداری هوا تا روز پنجشنبه در اغلب نقاط کشور و آغاز بارندگی از عصر پنجشنبه خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مهر، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط پایداری و سکون نسبی جو تا روز پنجشنبه در نیمه شمالی کشور برقرار است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق در جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.
به گفته وی روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و وزش باد دور از انتظار نیست. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش بادهای جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه اعلام کرد: پنج‌شنبه با نفوذ پرفشار به نوار شمالی کشور و گذر موج تراز میانی جو در نیمه شمالی، در سواحل دریای خزر افزایش ابر و تغییر جهت باد و از بعد از ظهر پنجشنبه بارندگی را شاهد خواهیم بود.
از اواسط وقت چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی فعالی از سمت جنوب غرب کشور، بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب غرب و بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور آغاز خواهد شد و پنجشنبه فعالیت این سامانه در جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور مشاهده می‌شود.
به گفته وظیفه این سامانه طی روزهای جمعه و شنبه همچنان در جنوب کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала