نامزد ایران برای پایتخت جوانان جهان اسلام کدام شهر است؟

© AP Photo / Ebrahim Norooziشادی ایرانی ها در خیابان ها بعد از اعلام توافق هسته‌ای
شادی ایرانی ها در خیابان ها بعد از اعلام توافق هسته‌ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس تصمیم اتخاد شده در جلسه‌ای که با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، مقرر شد از سه شهر، نامزد برای معرفی به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام بازدید شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا، افزود: قرار است مراجع قانونی بر اساس ملاحظات سیاسی، نظر خود را درباره انتخاب یکی از سه شهر اصفهان، تبریز و همدان به منظور اعلام به عنوان نامزد ایران برای پایتخت جوانان جهان اسلام اعلام کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: پس از اعلام نتیجه به سرعت نمایندگان تام‌الاختیار اداره کل بین‌الملل، معاونت ساماندهی امور جوانان و معاونت امور استانها از شهرهای اصفهان، تبریز و همدان بازدید و نظر خود را اعلام می‌کنند.
مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان درباره احتمال نامزدی یک شهر دیگر برای انتخاب به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار کرد: با توجه به زمان اندک باقی مانده برای معرفی نامزد نهایی ایران، گزینه چهارمی مطرح نیست.
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان درباره علت تخصیص نیافتن بودجه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان به منظور حمایت از شهر نامزد ایران به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: وزارت ورزش و جوانان صرفا نقش هماهنگ کننده بین دستگاه‌ها را دارد و متولی معرفی شهر کاندیدای ایران است. در واقع یکی از دلایل بازدید از شهرهای نامزد، ارزیابی ظرفیت و امکانات استانها و برنامه‌های آنان در صورت انتخاب به عنوان نماینده ایران به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام است. یکی دیگر از معیارهای انتخاب نیز میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی برای برگزاری برنامه‌هاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала