گزارش و تحلیل

چرا ایران تانک های تی -90 روسی می خواهد؟

© Sputnik / Pavel Lisitsynچرا ایران تانک های تی -90 روسی می خواهد؟
چرا ایران تانک های تی -90 روسی می خواهد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران روز سه شنبه در مصاحبه ای با رسانه های ایرانی بیان داشت که همکاری فن آوری – نظامی با روسیه برای خرید تسلیحات مسیر خود را طی می کند و مسئله ی مربوط به خرید تانک های تی -90 روسی توسط ایران در دستور کار است.

ژنرال ایرانی خاطر نشان نمود: " همکاری نظامی ما با مسکو تقویب شده است و ما قرارداد اول را برای خرید سیستم اس —300 داریم. در ارتباط با این موضوع خرید تانک های روسی تی —90 در دستور کار قرار دارد. خبرگزاری ایرانی " تسنیم" از قول این ژنرال نوشت: ما امیدواریم که قراردادهای مرتبط منعقد گردند و متخصصین ما به روسیه برای کسب تجربه بهره برداری از این فن آوری معاصر عازم شوند.
یادآوری می کنیم که پس از 17 ژوئیه سال 2015 ایران و گروه 5+1 واسطه های بین المللی به توافق تاریخی در خصوص مسائل هسته ای ایران دست یافتند و اجرای برجام نیز تایید شد. در عین حال تحریم های ارسال تجهیزات نظامی و از جمله خرید تسلیحات تهاجمی برای ایران هنوز پنج سال دیگر به قوت خود باقیست.
ضمنا ژنرال پوردستان بیان داشت که مسائل دفاع از خود و بهبود پتانسیل کشور در شرایط تهدید تروریسم نباید به برجام مرتبط باشد. وی افزود: " ما از تمامی امکانات موجود استفاده می کنیم ، حتی اگر این خط قرمزی از نقطه نظر تسلیحات هسته ای ، شیمیایی و بیولوژیکی باشد. "
آیا این قراردادها امضاء می شوند یا فقط برنامه ریزی شده است که مذاکرات در شرایط اجرای تحریم پنج ساله برای خرید تسلیحات تهاجمی برای ایران صورت گیرد؟ ابوذر باقری ، تحلیل گر سیاسی مستقل ایرانی و کارشناس مسائل نظامی نظر خود را در این باره با مارینا الشعلان خبرنگار اسپوتنیک فارسی در میان می گذارد:


این کارشناس تاکید نمود که طی انعقاد قراردادها در زمینه نظامی — دفاعی ، روسیه نه فقط به شریک بلکه به متحد استراتژیک ایران در منطقه تبدیل می شود. و کلا واضح و مبرهن است که ایران با خرید تسلیحات روسی می تواند از آن نه تنها برای دفاع از خود و از مرزهای خود استفاده کرده بلکه برای اجرای عملیات های مشترک با روسیه برای مبارزه با تروریسم و تضمین ثبات و امنیت منطقه به طور کل به کار گیرد. ابوذر باقری می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала