هند و پاکستان، بازار ویژه ای برای گاز ایران هستند

© AP Photo / Sergei Chuzavkovهند و پاکستان، بازار ویژه ای برای گاز ایران هستند
هند و پاکستان، بازار ویژه ای برای گاز ایران هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته هماهنگی اتحادیه جهانی گاز در پاسخ به شانا درباره ظرفیت ایران برای افزایش صادرات گاز و حضور در بازارهای جهانی این سوخت گفت: ایران دارای ذخایر بالای گاز است و جایگاه ویژه ای در این صنعت دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شانا، مل ایدروس (Menelaos Ydreos) امروز (سه شنبه، سوم آذرماه) در حاشیه برگزاری کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه جهانی گاز با بیان این که بر اساس بررسی انجام شده، صنعت گاز ایران از نظر مدیریتی نیز پیشرفته و سیستماتیک است، افزود: هم اکنون کشورهای پاکستان و هند به دلیل اقتصاد رو به رشد، بازار ویژه ای برای گاز ایران محسوب می شوند.
وی با بیان این که این کشورها در حال جایگزینی گاز با سوختهای مایع هستند، ادامه داد: در حال حاضر نیمی از گاز جهان در منطقه آسیا مصرف می شود که از همین رو، پتانسیل تامین گاز این کشورها از سوی ایران وجود دارد.
ایدروس در ادامه به فعالیتهای IGU اشاره کرد و گفت: این سازمان یک نهاد غیر انتفاعی است که اعضای آن (٩١ عضو) در زمینه زنجیره کامل تامین گاز فعالیت می کنند.
رئیس کمیته هماهنگی اتحادیه جهانی گاز اعلام کرد: این نهاد باوجود غیر انتفاعی بودن، در قالب تفاهمنامه هایی که با سازمانها و سیاست گذاران مهم دنیا امضا کرده حضور فعالی در این حوزه دارد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر، گاز به عنوان یک منبع مهم و پاک انرژی مطرح است و این عامل نقش IGU را پررنگ تر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала