نشست خبری بیژن زنگنه در خصوص سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)

© Sputnik / Iliya Pitalevنشست خبری بیژن زنگنه در خصوص سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF)
نشست خبری بیژن زنگنه در خصوص سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قایقی پیش پخش زنده کنفرانس خبری بیژن زنگنه در خصوص سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) از شبکه خبر آغاز شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شانا، در تشریح برنامه های اجلاس جی یی سی اف در کنفرانس خبری وزیر نفت، بیژن زنگنه ظهر امروز (٢٦ آبان ماه) در سالن اجتماعات شهید بهشتی ساختمان وزارت نفت در خصوص سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ می دهد.
اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ٦٧ درصد از ذخایر جهانی گاز را در اختیار دارند؛ با آن وجود که گاهی جی یی سی اف به اشتباه "اوپک گازی" نامیده می شود، اما این مجمع همانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال تاثیر و نفوذ روی قیمتها به وسیله تنظیم و تعدیل تولید نیست.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.
هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала