۵ دلیل برای برد استقلال در دربی/ ۵ دلیل برای برد پرسپولیس در دربی

© Fotolia / steevy84۵ دلیل برای برد استقلال در دربی/ ۵ دلیل برای برد پرسپولیس در دربی
۵ دلیل برای برد استقلال در دربی/ ۵ دلیل برای برد پرسپولیس در دربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبر گزاری اسپوتنیک به نقل از سایت رسمی برنامه نود- اگر قرمزها مهاجم‌شان را در صدر جدول گلزنان می‌بینند در عوض آبی‌ها هم گل‌سازترین بازیکن لیگ را در اختیار دارند.

استقلال و پرسپولیس در دربی فردا هر کدام برتری‌هایی نسبت به حریف دارند که می‌توانند با تکیه بر آنها بر حریف غلبه کنند. اینها دلایلی است که می‌‌تواند پیروزیِ استقلال را بر حریف قرمزپوش خود رقم بزند:
۱- روحیه صدرنشینی
استقلال صدرنشین لیگ است و پرسپولیس تیم هفتم جدول. اگرچه تاریخچه داربی‌ها نشان می‌دهد برتری در جدول هرگز دلیل کافی برای پیروزی یک تیم نبوده اما نمی‌توان روحیه حاصل از صدرنشینی را هم نادیده گرفت. آبی‌ها که ۷ امتیاز بیشتر از قرمزها دارند هفته گذشته در اصفهان قهرمان فصل گذشته را قلع و قمع کرده‌اند و حالا می‌توانند برتری خودشان را بر حریفی که شش پله پایین‌تر از آنهاست اثبات کنند.
۲- پرویز مظلومی
اقای سوبله چوبله اگرچه در سه رویارویی اخیرش با پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته اما به هر حال سابقه‌ درخشانش در ۴ پیروزی متوالی در داربی‌ها غیر قابل کتمان است. او با اعتماد به نفس و اطمینان خاصی به مصاف برانکو ایوانکوویچ خواهد رفت و همین می‌تواند عامل برتری‌اش بر حریف باشد. مظلومی با پیروزی در بازی فردا می‌تواند خاطره شکست عجیب و غریب در دربیِ ایمون زاید را هم به فراموشی بسپارد.
۳- ذخیره‌های سرنوشت‌ساز
از نظر تعداد بازیکنان باکیفیت، استقلال در وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس قرار دارد. اگر فقط به ترکیب اصلی تیم‌ها نگاه کنیم، قرمزها دست کمی از حریف ندارند اما از ۱۱ بازیکن اصلی که بگذریم، روی نیمکت ذخیره‌ها استقلال بازیکنانی دارد که می‌توانند در صئرت لزوم به میدان بیایند و سرنوشت‌ساز باشند. تصورش را بکنید استقلال در خط دفاعی یکی دو مدافع مطمئن بر روی نیمکت دارد و درخط حمله هم می‌تواند آرش برهانی و یا پروپجیچ را برای تغییر نتیجه به میدان بفرستد. از آن سو، دست پرسپولیس بر روی نیمکت تقریبا خالی است و تمام سرمایه قرمزها همان ۱۱ نفری هستند که در ابتدا به زمین می‌آیند.
۴- مهدی رحمتی
کاپیتان استقلال به تنهایی چند بازی را در فصل اخیر برای تیمش در آورده است. رحمتی برای آبی‌ها فقط یک دروازه‌بان نیست بلکه رهبر باتجربه‌ای است که می‌تواند در مقاطح حساس بازی به کمک جوان‌ترهای تیمش بیاید. کافی است دو سه تا از آن سیوهای خاص خودش را به نمایش بگذارد و از نظر روحی بر روی مهاجمان حریف سوار شود. آن وقت دیگر گل زدن به او ساده نخواهد بود.
۵- سجاد شهباززاده
اگر پرسپولیس به مهدی طارمی می‎نازد، استقلال هم سجاد شهباززاده را دارد. اگر قرمزها مهاجم‌شان را در صدر جدول گلزنان می‌بینند در عوض آبی‌ها هم گل‌سازترین بازیکن لیگ را در اختیار دارند. سجاد شهباززاده چند هفته‌ای است از گلزنی فاصله گرفته اما خیلی بی‌سروصدا برای تیمش گل‌سازی می‌کند و تاثیر غیر قابل انکاری در نتایج مثبت استقلال و صدرنشینی این تیم داشته است. مدافعان قرمزپوش فردا روز سختی را مقابل او خواهند داشت.


حالا که آرامش به جمع قرمزها برکشته، ایوانکوویچ به حفظ رکورد صد در صدی‌اش مقابل استقلال فکر می‌کند.استقلال و پرسپولیس در دربی فردا هر کدام برتری‌هایی نسبت به حریف دارند که می‌توانند با تکیه بر آنها بر حریف غلبه کنند. اینها دلایلی است که می‌‌تواند پیروزی پرسپولیس را برابر رقیب سنتی اش رقم بزند.
۱-روحیهِ دوبل!
در هر دو دربی فصل گذشته، پرسپولیسی ها موفق شدند استقلال را از پیش رو بردارند و این دبل فراموش نشدنی، روحیه آن ها را در آستانه مسابقه بعدی با استقلال بالاتر از حریف برده و به بچه های برانکو برتری ذهنی بخشیده است. استقلال در ۴ سال اخیر برابر پرسپولیس پیروز نشده و این موضوع کار آن ها را در دیدار فردا نیز دشوار خواهد کرد.
۲- فاکتور برانکو
سرمربی کروات پرسپولیسی ها تجربه میادین مهمی در دنیای فوتبال را در کارنامه دارد و اساسا یک مربی دربی باز محسوب می شود. حتی در بدترین روزهای پرسپولیس، هواداران باشگاه از سبک بازی تیم برانکو راضی بودند و به نظر می رسد حالا که آرامش به جمع قرمزها برکشته، ایوانکوویچ به حفظ رکورد صد در صدی اش مقابل استقلال فکر می کند.
۳-آقای گل
مرد شماره ۹ قرمزها، یکی از بهترین مهره های لیگ پانزدهم بوده است. مهدی طارمی به عنوان آقای گل مشترک لیگ برتر، در مسابقه فردا می تواند کمک زیادی برای تیم برانکو باشد. او که این هفته در مقابل ملوان استراحت کرده، انگیزه های زیادی برای به ثمر رساندن اولین گلش در دربی دارد. مدافعان استقلال در بازی فردا برای پنالتی ندادن به طارمی، دست به عصا تر از همیشه خواهند بود.
۴-بازی بدون فشار
بر خلاف استقلالی ها، پرسپولیس هنوز در جمع مدعیان لیگ پانزدهم قرار ندارد و به همین خاطر بازی فردا را با استرس کمتری پشت سر می گذارد. استقلال به عنوان تیم صدرنشین لیگ، فشار از دست دادن این رتبه در آغاز مقطع بازی های سخت را در مسابقه فردا احساس خواهد کرد.
۵-برد برای هادی
تا همین چند هفته قبل، هادی نوروزی مدام برای زدن گل چهارم به استقلال و شادی های بعد از آن نقشه می کشید. نوروزی حالا دیگر در ترکیب پرسپولیس قرار نخواهد داشت اما بدون تردید بازیکنان این تیم انگیزه زیادی دارند تا در اولین دربی بدون کاپیتان شماره ۲۴، پیروز مسابقه باشند و برد را به خانواده او تقدیم کنند. هادی در مسابقه فردا نیز، مثل همیشه به عنوان اولین نفر از تونل آزادی خارج می شود و پرواز می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала