انتقاد آیت الله العظمی خامنه ای از سکوت دولت ها درباره فاجعه منا

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderانتقاد آیت الله العظمی خامنه ای از سکوت دولت ها درباره فاجعه منا
انتقاد آیت الله العظمی خامنه ای از سکوت دولت ها درباره فاجعه منا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظهر امروز دو‌شنبه 27 مهر مسئولان و دست‌اندرکاران حج سال جاری، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران دیدار کردند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در خصوص این دیدار گزارش داد: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان و دست اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولت ها و به خصوص دولت های غربی و سازمان های مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: این حادثه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را قاطع دنبال کنند.
ایشان در این دیدار با اشاره به مسئولیت دولت میزبان در قبال جان باختن 7 هزار مسلمان گفتند: پس از این حادثه باید صدای واحد و اعتراض دنیای اسلام برمی‌خاست، اما متأسفانه به جز صدای جمهوری اسلامی ایران صدایی شنیده نشد و حتی دولتهایی که زائران آنها جزو جان‌باختگان بودند، در قبال این فاجعه، اعتراض قابل اعتنایی نکردند.
آیت الله خامنه ای، سکوت محض دستگاه های مدعی حقوق بشر در اروپا و آمریکا را جنبه دیگر قابل پیگیری برشمردند و خاطرنشان کردند: دستگاه های دروغگو و منافق مدعی حقوق بشر و همچنین دولت های غربی که گاهی برای کشته شدن یک نفر جنجال فراوانی در دنیا بر پا می کنند، در این ماجرا به نفع دولت رفیق خود سکوت محض کردند. این مدعیان حقوق بشر اگر صداقت داشتند، باید پاسخگویی، جبران خسارت، تضمین عدم تکرار و مجازات عاملان این فاجعه را مطالبه می کردند. یگیری برای مطالبه و زنده نگه داشتن این موضوع مهم را وظیفه سازمان حج خواندند و افزودند: این مسأله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولت های غربی و سازمان های مدعی حقوق بشر باشند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، قای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با انتقال جان باختگان مظلوم فاجعه منا به کشور و رسیدگی به مصدومان این فاجعه گفت: پیگیری های جدی برای تعیین وضعیت جان باختگان باقیمانده ایرانی با همکاری سایر دستگاه‌ها بصورت مستمر انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала