خامنه ای: تلاش دشمن برای نفوذ از جمله تهدیدات بزرگ برای ایران است

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderخامنه ای: تلاش دشمن برای نفوذ از جمله تهدیدات بزرگ برای ایران است
خامنه ای: تلاش دشمن برای نفوذ از جمله تهدیدات بزرگ برای ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد دشمن در پی نفوذ اقتصادی و امنیتی و همچنین نفوذ فکری، سیاسی و فرهنگی در ایران است که پی آمدهای سنگینی دارد و همه باید جلوی آن را با کمال قدرت بگیرند.

به گزارش خبرگزاری "فارس"، خامنه ای روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی این کشور اظهار داشت: "منظور از دشمن، استکبار جهانی و مظهر کامل آن آمریکا است که رژیم های مرتجع و انسان های ضعیف النفس عوامل آن هستند".
وی تصریح کرد: "دشمن کسانی هستند که از سال ها قبل با شعار "برقراری امنیت"، "مبارزه با تروریسم"، "برقراری دموکراسی" و "ایجاد صلح" به منطقه آمدند اما اکنون دستاورد حضور آنان، ناامنی و ظهور تروریسم وحشی و خشن و شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه است".
رهبر ایران گفت: "شعار "برقراری دموکراسی" در منطقه که از طرف آمریکا سر داده می شود، اکنون به یکی از مشکلات اصلی و پاشنه آشیل آنها تبدیل شده است زیرا امروز مرتجع ترین و دیکتاتورترین رژیم های منطقه با کمک و حمایت آمریکا به فعالیت جنایت کارانه خود ادامه می دهند".
خامنه ای تلاش دشمن برای نفوذ اقتصادی و امنیتی را از جمله تهدیدات بزرگ برای ایران عنوان کرد و گفت: "نفوذ اقتصادی و امنیتی البته خطرناک است و پیامدهای سنگینی دارد اما نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن، خطر بسیار بالاتری است که همه باید مراقب آن باشند".
وی ادامه داد: "در زمینه سیاسی بیگانگان بدنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد، نفوذ در مراکز تصمیم ‌سازی هستند که در صورت تحقق این توطئه، جهت‌گیری ها، تصمیمات و حرکت عمومی کشور بر اساس خواست و اراده بیگانگان تنظیم و اجرایی خواهد شد".
رهبر ایران بر ضرورت مقابله با این توطئه ها تاکید کرد و گفت مسئولان گوناگون از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جلوی نفوذ دشمن را با کمال قدرت می گیرند و این هدف را ناکام خواهند گذاشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала