گزارش و تحلیل

کریدور بشردوستانه ایران و روسیه برای سوریه

© Sputnik / Andrey Steninکریدور بشردوستانه ایران و روسیه برای سوریه
کریدور بشردوستانه ایران و روسیه برای سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز دوشنبه ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته ی بین المللی شورای فدرال روسیه بیان داشت که در ارتباط با تلاش آمریکا برای فشار بر یونان و مداخله در دریافت کمک های بشر دوستانه ی روسیه برای ملت سوریه ، مسکو می تواند مسیرهای جدیدی را برای پرواز به سوریه و ارائه کمک های بشر دوستانه برگزیند

در صورتی که یونان پاسخ مثبت به درخواست واشنگتن دهد و فضای هوایی خود را برای هواپیماهای روسی ببندد.

هفتم سپتامبر در وزارت امور خارجه یونان تاکید کردند که آمریکا پیشتر تقاضایی را در خصوص بستن فضای هوایی یونان برای پروازهای هواپیماهای روسی حامل کمک های بشر دوستانه به سوریه مطرح کرده است. روسیه در خواست نمود که پروازها در منطقه ی مسئولیتی یونان از اول تا 24 سپتامبر مجاز شود. به گفته ی ولادیمیر جباروف اگر آتن فضای هوایی خود را برای هواپیماهای روسی ببندد ، آنوقت  ممکن است ایران ، ترکیه و دول آسیای میانه به کمک هیات بشردوستانه ی روسیه بیایند.

ایران که از همان ابتدای بحران در سوریه همراه با روسیه تنها خواستار حل و فصل صلح آمیز درگیری بود همواره حمایت فعالی از مردم سوریه در تمام جهات ممکن و بدون مداخله در درگیری نشان می دهد. شاید اینبار علی رغم تلاش غرب برای قطع کانال های موجود کمک های بشر دوستانه ، دلیل خوبی برای همکاری متقابل ایران و روسیه برای حل درگیری سوریه پیدا شود.

عماد آبشناس ، مقاله نویس و کارشناس دائم رادیو اسپوتنیک در مصاحبه ای با خبرنگار ما مارینا الشعلان بیان داشت که این تلاش های آمریکا برای فشار به یونان و محدود کردن امکانات روسیه برای ارسال کمک های بشر دوستانه به ملت سوریه ، در واقع نقض حقوق بین الملل و " رفتار هیستریک بی پایه و اساس" است. آقای آبشناس می گوید:

سید هادی افقهی ، تحلیل گر ایرانی ، دیپلمات و کارمند سابق سفارت ایران در لبنان در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان می کند که علی رغم تلاش غرب برای بستن کانال های کمک های بشر دوستانه ، روسیه می تواند به طور کامل بر کمک و همکاری ایران در این مامویت بشر دوستانه حساب کند. وی بیان داشت:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала