گزارش و تحلیل

مبارزه سایبری ایران با داعش

© Flickr / Alejandro Juárezمبارزه سایبری ایران با داعش
مبارزه سایبری ایران با داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دورنمای پروژه کنونی تاریک و مشکوک است.

 در ابوظبی  با  تلاش مشترک  امارات متحده عربی و ایالات متحده  مرکز ویژه ای  تحت عنوان « ثواب»  برای مبارزه با  تبلیغات سازمان تروریستی « کشور اسلامی » (داعش)  در فضای  سایبرنتیک ایجاد شده است.  هدف اصلی  این آزمایشگاه اینترنتی  — تأمین « صحنه  مطمئن اطلاعاتی »  برای ائتلاف بین المللی  در مبارزه با «داعش» است.  ائتلاف بین المللی  که از کشورهای  غربی و عربی (از جمله  امارات متحده عربی) تحت سرپرستی آمریکا تشکیل شده است ضربات هوایی  به مواضع  شبه نظامیان «داعش» در اراضی  سوریه و عراق وارد می آورد.  انتظار می رود که  ایجاد آزمایشگاه اینترنتی به نیروهای ائتلاف  در هماهنگی عملیات و جلوگیری از اطلاع رسانی و ترویج ایده های  «داعش»  از جمله در  شبکه های اجتماعی  کمک برساند.

دورنمای  پروژه کنونی  بحد کافی تاریک و مشکوک است.  تلاش ائتلاف بین المللی  تا کنون  هیچگونه  نتیجه دلخواهی  در  مقابله با «  داعش»  ببار نیاورده است.  در حالی که  کمک « فروتنانه» مالی،  انسانی  و مشورت های نظامی  ایران  به عراق و سوریه  حتی اگر هم غیر مستقیم باشد  نتایج قابل توجهی ببار آورده است.  بسیاری از  رهبران سیاسی  از جمله آمریکا،  به سهم ایران در مقابله با «داعش» اعتراف می کنند.

تا چه اندازه « ثواب»  مرکز بین المللی  ائتلاف می تواند  مبدل به یک  پروژه موثر  برای تأمین امنیت  و ثبات در منطقه شود؟  از شما دعوت می کنیم به  گفتگوی  صباح  زنگنه  کارشناس  سیاسی ایران ، کارشناس  در امور  سیاست بین الملل  و کشورهای  خاور  نزدیک ، عضو  کمیسیون  امور دفاع  با خبرنگار رادیو « سپوتنیک»  توجه فرمائید.

 

ایران در صورت وجود اراده سیاسی کشورهای عضو  ائتلاف  بین المللی برای در میان گذاشتن  تجربه خود در مبارزه با  رواج  ایده های «داعش» در  فضای سایبرنتیک ابراز آمادگی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала