منبع: پیشنویس متن توافقنامه ایران و 1+5 آماده شده است

© Photo / Ministry of Foreign Affairs (Russia)منبع: پیشنویس متن توافقنامه ایران و 1+5 آماده شده است
منبع: پیشنویس متن توافقنامه ایران و 1+5 آماده شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع دیپلماتیک نزدیک به یکی از تیم های مذاکره کننده هسته ای از پایان کار نگارش پیشنویس توافقنامه جامع نهایی میان ایران 1+5 خبر داد.

این منبع در گفتگو با خبرنگاران ایرانی اعلام کرد: "کارشناسان ایران و 1+5 کار نگارش پیشنویس متن توافق جامع نهایی را به پایان رسانده اند".
وی گفت: "این پیشنویس که شامل تعدادی از نکات مورد اختلاف دو طرف است، برای بررسی به مدیران سیاسی ارائه شده است و سپس به وزیران امور خارجه کشورهای مذاکره کننده تسلیم خواهد شد".
همچنین اعلام شده که ممکن است سرنوشت توافقنامه ایران و 1+5 روز یکشنبه 5 زوئیه (14 تیرماه) نهایی شود.
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده 1+5 امروز در گفتگو با خبرگزاری "تاس" خاطر نشان کرد: "کار به خوبی پیش می رود. ما چند نکته مورد اختنلاف داریم که ممکن است در سطح وزیران حل شود".
به گفته این منبع، قرار است که وزیران امور خارجه در این هفته دیدارهای دوجانبه و چند جانبه ای داشته باشند اما تاریخ نشست عمومی آنها هنوز مشخص نشده است.
ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
پیشتر قرار بود که توافقنامه جامع هسته ای تا آخر ماه ژوئن امضا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала