رسانه: اسرائیل تلاش می کند مذاکرات هسته ای با ایران را بر هم بزند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: اسرائیل تلاش می کند مذاکرات هسته ای با ایران را بر هم بزند
رسانه: اسرائیل تلاش می کند مذاکرات هسته ای با ایران را بر هم بزند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته روزنامه لبنانی "السفیر"، "لابی صهیونیستی" از کنگره آمریکا برای وارد کردن فشار بر دولت آمریکا استفاده می کند تا امضای توافقنامه درباره برنامه هسته ای ایران در مهلت مقرر تا 30 ژوئن برهم بخورد.

اروزنامه لبنانی در شماره 26 ژوئن خود خاطرنشان می سازد با وجود مذاکرات پرتحرک روزهای اخیر، هنوز اختلاف نظر های زیادی بین طرفها وجود دارد. به نوشته "السفیر"، "لابی صهیونیستی" کارشناسان امور هسته ای را برای برهم زدن توافق، وارد کردن فشار بر دولت آمریکا و بسیج افکار عمومی جلب کرده و آنها به وجود مسائلی در توافقات در دست تدوین با ایران اشاره می کنند.
ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای میان 1+5 و ایران تا آخر ماه ژوئن امضا شود.
ایران و گروه"1+5" روز دوم آوریل در لوزان سوئیس در خصوص تدوین توافقنامه جامع به تفاهم سیاسی دست یافته و از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران طی ده سال و کنترل بین المللی برنامه های غنی سازی طی 25 سال آینده به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала