ایران تدابیری را برای کاهش "سن" ناوگان هوایی خود اتخاذ می کند

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISایران تدابیری را برای کاهش "سن" ناوگان هوایی خود اتخاذ می کند
ایران تدابیری را برای کاهش سن ناوگان هوایی خود اتخاذ می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با خبرنگاران اعلام کرد تدابیر اتخاذ شده در ماه های اخیر امکان دادند سن ناوگان هوایی کشور از 22 سال به 20 سال کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"،عباس آخوندی روز دوشنبه اظهار داشت: سن ناوگان هوایی کشور هم اکنون به حدود 20 سال رسیده و طی 10 سال آینده به 30 سال افزایش خواهد یافت، هرچند که در سال های اخیر با تلاش دست اندرکاران سن ناوگان را دو سال کاهش دادیم.
وی تصریح کرد: تحریم های ناعادلانه سبب شد که در این مدت تنها هواپیماهای دست دوم خریداری کنیم در حالی که نوسازی ناوگان هوایی کشور امروز بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه هوایی پاریس برای نخستین بار با عرضه کنندگان صنعت هوانوردی وارد مذاکره شدیم، افزود: در این نمایشگاه با سازندگان هواپیما های کوتاه برد که می توانند در بین 60 فرودگاه کشور پروازهای خود را انجام دهند، وارد مذاکره شدیم و با سازندگان هواپیماهای با برد متوسط و بلند قاره پیما مذاکرات خوبی را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: همه سازندگان هواپیما و تجهیزات هوانوردی استقبال خوبی از این مذاکرات داشتند و مقدمات کار را فراهم کردیم تا همزمان با مذاکرات گروه های دیپلماتیک با گروه 1+5 بتوانیم از این شرایط مناسب استفاده کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала