ایران برای آزادسازی شهر رمادی عراق آماده می شود

© AP Photoایران برای آزادسازی شهر رمادی عراق آماده می شود
ایران برای آزادسازی شهر رمادی عراق آماده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حیدر العبادی، نخست وزیر و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق مذاکرات را انجام داد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی دولت عراق بازدید حسین دهقان از قبل برنامه ریزی شده بود و و موضوع اصلی در مذاکرات وی مقابله با گروه تروریستی " دولت اسلامی" موسوم به داعش بود که شهر رمادی را تصرف کرده و برای پیشروی به سوی شهر مقدس کربلا آماده می شوند.
حسین دهقان در جریان مذاکرات خود با مقامات عراق حمایت تهران از بغداد در راستای حفظ تمایمت ارضی و حق حاکمیت ملی این کشور را ابراز کرد.
به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، وزیر دفاع جمهوری اسلامی در دیدار با سلیم عبدالله احمد الجبوری، رییس پارلمان عراق با اشاره به وقایع اخیر الرمادی و الانبارگفت: "باید با اقتدار و در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه با همکاری و وحدت عملی، جریان تروریستی — صهیونیستی — تکفیری داعش را در عراق ریشه کن کرد".
یادآور می شود نخست وزیر عراق پس از سقوط رمادی، برای نخستین بار از کمیته های بسیج مردمی که از گروه های شیعه تشکیل شده،درخواست کمک کرد.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала