منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند

© Flickr / rabiem22منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند
منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون ناخدای کشتی "ایران شاهد" که حامل کمک های انسانی ایران برای مردم یمن است، اعلام کرد که ناوهای نیروی دریایی ایران این کشتی را هنگام عبور از خلیج عدن همراهی می کنند.

مهدی روزخوش در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" با اعلام این خبر تصریح کرد: "34مین ناوگان نیروی دریایی ایران در حال حاضر ما را در خلیج عدن همراهی می کند و این بدرقه تا رسیدن کشتی ما به بندر حدیده در یمن ادامه خواهد داشت".

این ناوگان در خلیج عدن و تنگه هرمز مستقر است و به کشتی های ایرانی حامل کمک های بشردوستانه کمک می کند.

یادآور می شود کشتی "ایران شاهد" با محموله کمک های انسانی هلال احمر ایران و گروهی از پزشکان و متخصصان از کشورهای مختلف، روز 12 مه به سمت بندر حدیده یمن رهسپار شد.

Iran Shahed - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ کمک های انسان دوستانه ایران با عربستان

به گفته معاون ناخدای "ایران شاهد"، اگر شرایط آب و هوا مساعد باشد، این کشتی تا سه روز آینده در بندر حدیده پهلو می گیرد.

ائتلاف کشور های عربی به رهبری عربستان سعودی  از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است.هدف این عملیات وادار کردن حوثی ها به بازگرداندن هادی به قدرت است.  با وجود اعلام پایان عملیات "طوفان قاطعیت" ،  حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن از اواخر آوریل با نام عملیات "احیای امید" ادامه یافته است.

به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، موضع مسکو جلوگیری از تشدید تنش در یمن و تلاش برای رعایت آتش بس از سوی تمام طرفها است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала