مقام ایرانی: کشتی تجاری دانمارکی فقط با حکم قضایی رفع توقیف می شود

© Twitterمقام ایرانی: کشتی تجاری دانمارکی فقط با حکم قضایی رفع توقیف می شود
مقام ایرانی: کشتی تجاری دانمارکی فقط با حکم قضایی رفع توقیف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هادی حق شناس، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران اعلام کرد کشتی تجاری متعلق به شرکت دانمارکی "مرسک" که بیش از یک هفته قبل در آبهای ساحلی ایران توقیف شده، فقط با حکم دادگاه رفع توقیف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری"فارس"، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی خط کشتیرانی مرسک که به دلیل بدهی به شرکت خصوصی ایرانی توقیف شده است، کماکان در لنگرگاه عباسی مستقر است و اتخاذ هر تصمیم در این‌ باره فقط با حکم مقامات قضایی خواهد بود.

هادی حق‌شناس درباره سرنوشت کشتی توقیف شده خط کشتیرانی مرسک اظهار داشت: در حال حاضر این کشتی به دلیل بدهی و حکم‌ قضایی در توقیف است.

وی ادامه داد: کشتی مذکور در لنگرگاه عباسی (مجموعه بندر شهید باهنر و بندر شهید رجایی) توقف کرده است و همه خدمه آن در سلامت کامل هستند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره شنیده‌هایی مبنی بر احتمال آزادسازی این کشتی توقیف شده توضیح داد: این کشتی بر اساس حکم حقوقی و بنا به شکایت یک شرکت خصوصی (شرکت فراورده‌های نفتی پارس طلاییه) توقیف شد و تا زمان حکم بعدی دادگاه نیز در توقیف می‌ماند.

حق‌شناس تأکید کرد: هیچ مشکلی در این باره نداریم و تابع حکم مقامات قضایی هستیم، کسی حق دخالت در حکم قضایی را ندارد و بدون این حکم هیچ عملی انجام نمی‌شود.

یادآور می شودمقامات  ایران روز 28 آوریل کشتی تجاری "مرسک تیگریس" را که با پرچم جزایر مارشال در آب های این کشور در تنگه هرمز حرکت می کرد، توقیف نمود.

پیشتر مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز  اعلام کرده بود  "مرسک تیگریس" مطابق با موازین موجود بین المللی بلافاصله پس از پرداخت بدهی صاحبان آن رفع توقیف خواهد شد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала