کشتی تجاری "مرسک تیگیرس" طبق حکم دادگاه تهران توقیف شده است

© Twitterمرسک تیگیرس
مرسک تیگیرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی ایران کشتی تجاری "مرسک تیگیرس" مطابق با حکم دادگاه حقوقی تهران بر اساس دعوای حقوقی یک شرکت خصوصی به نام شرکت فرآورده های نفتی پارس طلائیه علیه شرکت کشتیرانی مرسک لاین، صاحب این کشتی توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا" به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر ودریانوردی ایران، این دعوی در دادگاه های حقوقی طی سال های اخیر طرح و پس از طی مراحل دادرسی، اخذ دفاعات طرفین و تجدید نظر خواهی، حکم مذکور توسط دادگاه صالحه صادر و شرکت مرسک بر اساس حکم قطعی قابل اجرا، محکوم به پرداخت خسارت مالی در حق خواهان شده است.
این حکم برابر رویه معمول و در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و داخلی به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی امور دریایی ابلاغ و توسط نیروهای عملیاتی اجرا شده است.
سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرده است که این موضوع صرفاً جنبه حقوقی داشته و مرتبط کردن آن با مسائل سیاسی، ناشی از عدم اطلاع از مقررات و محتوای پرونده مربوطه است.
قابل ذکر است سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص به هیچ وجه ذینفع نبوده و دعوایی علیه شرکت یاد شده مطرح نکرده است، همچنین با توجه به ماهیت قضایی امر و با عنایت به اینکه شناور توقیف شده هم اکنون در اختیار مراجع قضایی است، آزادی آن هم صرفا برابر حکم قضایی امکان پذیر خواهد بود.
بر اساس گزارش "ایرنا"، کشتی تجاری "مرسک تیگیرس" روز هشتم اردیبهشت ماه توقیف و به بندرشهید باهنربندرعباس منتقل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала