رییس ستاد کل اتهام کمک تسلیحاتی ایران به یمن را خنده دار نامید

© Flickr / Blondinrikard Fröbergسرلشگر فیروزآبادی اتهام کمک تسلیحاتی ایران به یمن را خنده دار نامید
سرلشگر فیروزآبادی اتهام کمک تسلیحاتی ایران به یمن را خنده دار نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشگر حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد ادعای آمریکا و عربستان در مورد کمک تسلیحاتی ایران به حوثی های یمن خنده دار است.

پیشتر از جمله جوش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفته بود که واشنگتن احتمال ارسال سلاح از ایران به یمن را منتفی نمی داند و احتمالا حوثی ها با کمک تسلیحاتی ایران جنگ می کنند.
به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، سرلشگر فیروزآباد در واکنش به این ادعا و ادعاهای مشابهی که از عربستان شنیده می شود، گفت: "این ادعا خنده دار است زیرا همه می دانند این عربستان است که از طریق آمریکا تسلیحات مختلف را تهیه کرده و امروز علیه ملت یمن به کار می برد".
وی خاطر نشان کرد: "جمهوری اسلامی ایران مدافع مردم مستقل و حکومت مردم سالار یمن است، بنا بر این اگر آمریکا و عربستان نسبتی به ایران می دهند، این فرافکنی است".

یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدان عربی خود از جمله بحرین، قطر، کویت و امارات متحده عربی، مصر اردن، مرکش و سودان از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "توفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن اجرا می کند. این عملیات پس از به قدرت رسیدن حوثی ها در یمن و فرار عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور این کشور آغاز شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала