نگاهی به مطبوعات، 19 فروردین

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امام جمعه مشهد: بیانیه لوزان دارای اعتبار 100 درصد بین‌المللی نیست. پاکستان خرید گاز از قطر را آغاز کرد. مقام مسئول پلیس ایران: حضور بانوان در استادیوم‌ها به صلاح نیست. مخالفت دانشجویان "دلواپس" ایرانی با توافق هسته ای.

روزنامه "رسالت":

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ایران گفت: بیانیه لوزان دارای اعتبار 100 درصد بین‌المللی نیست. به گزارش فارس از مشهد آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به بیانیه لوزان اظهار کرد: در حال حاضر آنهایی که دنبال توافق هستند باید از این موضوع خیلی خوشحال باشند نه آنهایی که دغدغه توافق را دارند زیرا در حال حاضر کل قضیه یک بیانیه است.وی با اشاره به داد و ستدهای مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: ما اورانیوم 20 درصد غنی‌شده‌ای را که داشتیم داده‌ایم، سانتریفیوژ نسل 3، 4 و 5 که در حال توسعه بود را داده‌ایم، آب سنگین اراک را هم که در حد تولید پلوتونیوم بود متوقف کردیم و حالا باید در مقابل این داده‌ها چیزی بستانیم اما فعلا توافقی نشده که ببینیم چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم.علم‌الهدی همچنین با تاکید بر اینکه از اصولمان چیزی نباید به طرف مقابل بدهیم، ادامه داد: اصول نظام و انقلاب را نباید در مذاکرات خرج کنیم زیرا این اصول قابل معامله و قابل داد و ستد نیست.

سایت"عصر ایران":

ـ دولت پاکستان که همچنان به بهانه کمبود بودجه از احداث خط لوله واردات گاز از ایران خودداری می کند، خرید گاز از قطر را با تحویل گرفتن اولین محموله ال.ان.جی، رسما آغاز کرد.

پاکستان در اواخر سال 1393 قرارداد واردات ال.ان.جی را از قطر امضا کرد و قرار شد که نخستین کشتی حامل ال.ان.جی وارد بندر کراچی پاکستان شود.

دولت پاکستان به دنبال واردات روزانه ٢٠٠ میلیون فوت مکعب گاز به صورت ال.ان.جی از قطر است و در نظر دارد حجم واردات خود را به ٤٠٠ میلیون فوت مکعب در روز افزایش دهد.

شرکت قطرگاز نخستین محموله ال.ان.جی خود را به شرکت دولتی نفت پاکستان فروخت. این محموله ال.ان.جی در بندر راس لفان بارگیری شد.

در حالی که پاکستان با بی اعتنایی به قرارداد واردات گاز از ایران برخورد و اجرای آن را به پایان تحریم ها موکول کرده، قرار است سالانه ٣ میلیون تن ال.ان.جی از قطر وارد کند.

ـ سردار سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی ایران در پاسخ به سوالی درباره نظر پلیس درباره حضور بانوان و خانواده‌ها در استادیوم‌های ورزشی و برخی از کنسرت‌ها در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: جواب این سوال را به طور کلی عرض می‌کنم و آن این است که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها تابع یکسری شرایطی است که آن را قانون تصویب می‌کند و ما نیز تابع مصوبات قانون هستیم و آن را اجرا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور بانوان در استادیوم‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال به صلاح نیست اما اگر قانون به نتیجه برسد، ما آن را اجرا خواهیم کرد.

سایت"ایران وایر":

ـ جمعی از دانشجویان دلواپس صبح روز سه شنبه همزمان با حضور ظریف در مجلس در اعتراض به نتیجه به دست آمده در مذاکرات لوزان و بیانیه منتشر شده این مذاکرات در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

خبرگزاری"اسپوتنیک"، 19 فروردین

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала