برنان: آمریکا صرف نظر از نتیجه مذاکرات، به فشارگذاری بر ایران ادامه می دهد

© Photo / U.S Government employeeجان برنان، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- سیا
جان برنان، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان برنان، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد آمریکا در آینده نیز و صرف نظر از نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران، به فشارگذاری بر این کشور ادامه خواهد داد.

برنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی Fox News تاکید کرد: "ما امیدواریم که بتوانیم جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیریم اما در عین حال شاهد آنیم که ایران از حامیان تروریسم در جهان باقی می ماند".

وی ادامه داد: "صرف نظر از این که توافق حاصل شود یا نه، ما به اعمال فشار بر ایران ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم که ایران قادر نیست برخی از کشورهای منطقه را بی ثبات کند".

رییس سازمان سیا گفت که اقداماتی هست که "آمریکا می تواند برای جلوگیری از دسترسی ایران به بمب اتمی به انجام براسند" و افزود: "ایران می داند که اگر از خواسته های غرب پیروی نکرده و در جهت توسعه برنامه هسته ای خود پیش برود، با هزینه های عظیمی روبرو خواهد شد".

یادآور می شود آمریکا و برخی از دیگر کشورهای غربی معتقدند که ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای، مشغول ساخت سلاح هسته ای می باشد. مقامات ایرانی نیز با رد این اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала