افخم: سخنان نخست‌وزیر کانادا تکراری و ملال‌آور شده

© AFP 2023 / Atta Kenareسخنگوی وزارت امور خارجه ایران مرضیه افخم
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مرضیه افخم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات مغرضانه نخست‌وزیر کانادا درباره ایران را بسیار سطحی و بی‌محتوا خواند و گفت: اینگونه اظهارات غیرواقعی و تبلیغاتی به قدری تکراری و ملال آور شده که ارزش پاسخگویی ندارد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات نخست‌وزیر کانادا را تکراری و غیر منطقی توصیف کرد.

افخم با اشاره به اینکه دولت محافظه‌کار کانادا دولتی افراطی شناخته می‌شود، گفت: اظهارات مغرضانه نخست‌وزیر کانادا درباره ایران بسیار سطحی و بی‌محتواست و اینگونه اظهارات غیرواقعی و تبلیغاتی به قدری تکراری و ملال آور شده است که ارزش پاسخگویی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: بسیار محتمل است ژست آزادی خواهی آقای نخست‌وزیر برای جلب آراء جامعه ایرانیان کانادا در انتخابات پارلمانی آینده صورت گرفته باشد و ایشان در حالی مدعی حمایت از حقوق ایرانیان مقیم کانادا است که اخیراً یکی از نمایندگان حزب محافظه کار وی با لحنی توهین‌آمیز خطاب به ایرانیان کانادا از آنان خواست تا به ایران بازگردند.

افخم اظهار داشت: اینگونه نگرش نسبت به قشر فعال و فرهیخته ایرانی مقیم کانادا نه تنها نشانگر این است که مسئولان دولت فعلی کانادا به بیماری خود برتربینی مبتلا شده‌اند، بلکه حتی ارزیابی غلطی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا دارند.

به گزارش فارس به نقل از تایمز کولونیست «استفان هارپر» نخست‌وزیر تندروی کانادا در سخنانی به مناسبت فرارسیدن نوروز، به شدت جمهوری اسلامی ایران را مورد حملات لفظی قرار داد.

وی در این سخنان که در شهر ونکوور ایراد شد، مدعی شد که امیدوار است ایرانیان از دست استبداد آزاد شوند و تا آن زمان، کانادا محلی برای جذب پناهجویان ایرانی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала