احتمال واریز یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای هر ایرانی

© REUTERS / Raheb Homavandiاحتمال واریز یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای هر ایرانی
احتمال واریز یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای هر ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران می‌گوید یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته، اما آخرین اخبار حاکی از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحلیل ارائه شده در پرتال گسترش نیوز، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است: با توجه به توزیع یارانه‌ ها در بخش‌های مختلف آثار مثبت و اثربخشی مطلوب و قابل قبولی در بهبود سفره مردم، شاخص کلان اقتصادی و بخش تولید دیده نمی‌شود.
جزئیات واریز مرحله جدید یارانه معیشتی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
جزئیات واریز مرحله جدید یارانه معیشتی در ایران
هرچند رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته، اما آخرین اخبار حاکی از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز است.
رئیسی در برنامه‌های انتخاباتی خود بار‌ها به ناکافی بودن مبلغ یارانه نقدی اشاره کرده بود و اکنون گفته می‌شود افزایش مبلغ یارانه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است و تمامی اعضای دولت برسر اجرای آن اتفاق نظر دارند.
اولین یارانه واریزی مهر همانند ماه‌های قبل یارانه معیشتی بنزین است. طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود. یعنی یارانه معیشتی مردم در مهر حدود دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.
همچنین مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون بدون تغییر بوده، به نحوی که خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.
یارانه نقدی، دومین واریزی مهر است. این یارانه نیز براساس زمانبندی باید در روز بیستم مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. مبلغ این یارانه نیز طی چندین سال گذشته بدون تغییر بوده، به نحوی که همه‌ی خانوار‌های مشمول مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر یک از اعضای خانواده دریافت می‌کنند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала