آرام شدن طوفان «ایدا» باعث افت قیمت نفت خام شد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر بازار نفت
  بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
با آغاز طوفان، حدود ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز از بازارهای نفت جهانی کم شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی»، قیمت نفت خام در معاملات روز 31 ماه آگوست (سه‌شنبه)، با آرام شدن طوفان سهمگین آیدا و کاهش درجه آن به یک طوفان گرمسیری معمولی افت کرد.

قیمت نفت خام در روزهای اخیر در حالی جهش کرده بود که طوفان آیدا تقریباً تمام اسکله‌های نفتی آمریکا را تعطیل کرده بود و حدود ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز از بازارهای نفت جهانی کم شده بود.

آمریکا قیمت یکی از رهبران طالبان را 5 میلیون دلار تخمین زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
آمریکا قیمت یکی از رهبران طالبان را 5 میلیون دلار تخمین زد

عامل دیگری که قیمت‌های نفت خام را پایین آورد این بود که پس از گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه با گسترش کرونای دلتا اعضای اوپک پلاس افزایش تولید توافق شده خود را عملی نخواهند کرد، نمایندگان این گروه اعلام کردند انتظار دارند این افزایش تولید طبق برنامه قبلی اجرا شود.

تا ساعت 6 صبح به وقت مسکو، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۶۳ درصد افت کرد و به ۷۲.۹۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۵۶ درصد پایین آمد و به ۶۸.۸۲ دلار رسید.

شاخص برنت دیشب تا ۷۳.۶۹ دلار بالا رفته بود که این بالاترین قیمت از ۲ آگوست تا کنون است. قیمت بنزین آمریکا تحت تأثیر طوفان آیدا ۱.۵ درصد جهش کرده بود و قیمت نفت را تقویت کرده بود.

اعضای اوپک پلاس روز اول سپتامبر (چهارشنبه) دیدار خواهند کرد تا در مورد جزئیات افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز خود بحث کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала