رئیس جمهور ازبکستان، سنگ بنای کارخانه مس شماره 3 یشلیک 1 را افتتاح کرد

© Sputnik / Ramiz Bahtiyarovرئیس جمهور ازبکستان، سنگ بنای کارخانه مس شماره 3 یشلیک 1 را افتتاح کرد
رئیس جمهور ازبکستان، سنگ بنای کارخانه مس شماره 3 یشلیک 1 را افتتاح کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
اشتراک
کارخانه غلظت مس شماره 3، یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی جهان در صنعت معدن و متالورژی در ازبکستان می باشد و حجم تولید در آن از 2.5 میلیارد دلار به حدود 8 میلیارد دلار افزایش می یابد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ازبکستان شوکت میرضیایف اولین سنگ بنا را در ساخت پایه های کارخانه غلظت مس شماره 3 در معدن Yeshlik-I  (یشیلک 1) که بخشی از ترکیب معدن و متالورژی است را بنیان گذاشت.
بر اساس گزارش ها، ساخت این کارخانه در ازبکستان باعث می شود که این کارخانه یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی جهان در صنعت معدن و متالورژی شود و حجم تولید در آن از 2.5 میلیارد دلار به حدود 8 میلیارد دلار افزایش یابد.
تاشکند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
تکذیب شایعه تولید سلاح‌های بیولوژیک در ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان در این خصوص گفت: "در آستانه سی امین سالگرد استقلال کشورمان ازبکستان، ما با نیت خیر شروع به اجرای چنین پروژه ای در مقیاس بزرگ کرده ایم. این رویداد مهم، نشانه بزرگی از آغاز یک دوره جدیدی در تاریخ صنعت کشور ما ازبکستان است".
به گفته رئیس دولت ازبکستان، طی 70 سال از تاسیس این کارخانه به صورت اولیه می گذرد که، 1.5 میلیارد تن سنگ معدن در اینجا استخراج شده است، بیش از 6 میلیون تن مس، 3500 تن نقره و 850 تن طلا در این کارخانه تولید شده است. میرضیایف خاطرنشان کرد که اکنون کارخانه آلمالیک که حدود 40 هزار نفر در آن اشتغال دارند، به یکی از لوکوموتیوهای واقعی صنعت کشور تبدیل شده است. رئیس دولت ازبکستان در مورد منطقه ای که این مخازن در آن واقع شده است گفت که محل بزرگترین و نادرترین ذخایر طلا و مس جهان در اینجا قرار گرفته است. همچنین به گفته وی، سنگ معدن استخراج شده در اینجا حاوی نقره، مولیبدن، سلنیوم، تلوریم، رنیوم و سایر فلزات نادر است.
شوکت میرضیایف همچنین در مورد پتانسیل کارخانه تولید غلظت مس شماره 3 که در دست ساخت است، گفت: "تا سال 2024 ، این کارخانه قادر به پردازش 60 میلیون تن سنگ معدن در سال خواهد بود. در مرحله دوم، ظرفیت به 160 میلیون تن افزایش می یابد که 3 برابر بیشتر از تولید امروز است. با اجرای این دو مرحله، این شرکت ظرفیت تولید 400000 تن مواد معدنی تا سال 2028 را دارد. 50 تن طلا و 270 تن نقره در سال در این کارخانه تولید خواهد شد".
بندر چابهار ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
همکاری ایران با هند، افغانستان، ازبکستان در چابهار + جزئیات

به گفته وی، به لطف این امر، کارخانه آلمالیک در ازبکستان به یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی در جهان در زمینه صنعت معدن و متالورژی تبدیل خواهد شد و حجم تولید در کارخانه بیش از سه برابر خواهد شد - از 2.5 میلیارد دلار به حدود 8 میلیارد دلار خواهد رسید. وی افزود که این پروژه باعث ایجاد 11000 شغل جدید در زمینه فن آوری های عالی در کشور می شود.
برای ساخت کارخانه جدید غنی سازی مس در آلمالیک، همکاری هایی با کنسرسیوم برجسته روسی Enter Engineering و Gazprombank's Uralmashzavod منعقد شده انجام شده است. این شرکت ها به طور مشترک، یک کارخانه کلیدسازی برای ما خواهند ساخت: شرکت مهندسی "اینتر اینجینرینگ" تأسیسات و زیرساختارها را ایجاد کرده و کارهای طراحی را انجام می دهد و شرکت "اورالماش زاوود" تجهیزات کامل فناوری را تأمین می کند. این پروژه در دو مرحله اجرا می شود: در مرحله اول (2025-2021) - 290 هزار تن مس كاتد، 38 تن طلا و 203 تن نقره تولید خواهد شد. در مرحله دوم (2028-2024) - 400 هزار تن مس کاتد، 50 تن طلا و 270 تن نقره تولید خواهد شد.
در کارخانه غنی سازی مس شماره 3 از یک روش ترکیبی بهره مندی مس با سیانیداسیون طلا استفاده خواهد شد.
ازبکستان کشور سال شناخته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2019
ازبکستان کشور سال شناخته شد
این فناوری برای اولین بار ایجاد خواهد شد. تمام فرایندهای فناوری کاملاً خودکار خواهد بود. به عنوان مثال، سنگ های خرد شده، محصولات نهایی و مواد زائد سنگ به طور خودکار از طریق نوار نقاله در انبارها یا کوره های ذوب در نهایت شسته می شوند. انتظار می رود اتوماسیون کامل تولید باعث کاهش عامل انسانی، بهبود کیفیت محصول و کاهش تعداد حوادث احتمالی خطرناک شود.
ترکیب پروژه های معدنی و متالورژی آلمالیک یکی از بزرگترین شرکتهای صنعتی در ازبکستان است. این کارخانه در سال 1949 ساخته شد و در این مدت موقعیتهای اصلی خود را در استخراج و فرآوری سنگهای معدنی مس، مولیبدن ، سرب روی و همچنین فلزات چند فلزی و طلا تثبیت کرده است. این شرکت نه تنها در داخل کشور، بلکه در کل منطقه آسیای میانه، در صنعت پیشرو است. همچنین کارخانه معدن آلمالیک یکی از 30 بزرگترین در جهان برای استخراج و تولید محصولات مس است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала