هشدار مقام ایرانی درباره افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار مقام ایرانی درباره افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات
هشدار مقام ایرانی درباره افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
اشتراک
بنی طبا: توصیه انجمن صنایع لبنی به تنظیم بازار آن است که کالاهای لبنی از گروه یک به گروه دو برود که نظام عرضه و تقاضا بر بازار حاکم شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا بنی طباء، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در ایران گفت: شیرخام 65 درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می شود و در صورتی نرخ شیرخام به صورت دستوری 6400 تومان شود قیمت لبنیات نیز با در نظر گرفتن سایر افزایش هزینه های دستمرد، انرژی و بسته بندی حدود 70 درصد افزایش خواهد یافت.

غذا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
آیا گوشت و شیر گیاهی فایده غذایی خواهند داشت؟

وی افزود: هنوز جلسه تعیین نرخ شیر خام برگزار نشده که مصوبه ای درباره قیمت شیر خام ابلاغ شود و نرخ 6400 تومانی که برای هرکیلوگرم اعلام شده، قطعی نیست. صحبت های دامداران درباره تعیین قیمت 6400 تومانی با هدف تحریک قیمت شیر خام منتشر شده و هنوز تصمیم گیری قطعی در این باره وجود ندارد. یکی از سناریو های مطرح درباره قیمت شیرخام و لبنیات آن است از گروه یک به گروه دو کالایی برود، در این صورت حدود 200 تا 300 تومان به قیمت هر کیلوگرم شیرخام در بازار اضافه می شود و این محصول به صورت عرضه و تقاضا 5200 تومان تا 5300 تومان به فروش می رسد.

وی با تاکید بر اینکه دامداران نرخ مصوب 4500 تومانی فعلی شیرخام در بازار رعایت نمی شود گفت: در صورتی که بازار به صورت عرضه و تقاضا اداره شود به دلیل افزایش کمتر نرخ شیرخام، به قیمت لبنیات نیز 20 درصد اضافه می شود.

بنی طبا گفت: در حال حاضر هرکیلوگرم شیر خام به جای 4 هزار و 500 تومان نرخ مصوب خود حدود 5 هزار تومان خرید و فروش می شود.

وی اظهار داشت:سناریوری دیگری که درباره قیمت محصولات لبنی وجود دارد آن است که از تعداد محصولات دارای قیمت مصوب کاسته شود و از 10 قلم به 3  قلم کاهش یابد تا کارخانه های تولیدی متحمل ضرر کمتری شوند؛ بر آن اساس منبعد تنها  شیر، پنیر و ماست ساده با قیمت مصوب عرضه می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала