اوپک پلاس بازگشت نفت ایران به بازار جهانی را در نظر می گیرد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اوپک پلاس بازگشت نفت ایران به بازار جهانی را در نظر می گیرد
اوپک پلاس بازگشت نفت ایران به بازار جهانی را در نظر می گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
الكساندر نوواک ، معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران اعلام کرد كشورهای شركت كننده در توافق اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت احتمال بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی را در نظر دارند.

به گزارش اسپوتنیک، نوواک گفت: "به طور بالقوه منظور ما این است كه چنین احتمالی وجود خواهد داشت. ایران پتانسیل احیای تولید نفت خود را دارد. ما همیشه اعلام کرده ایم كه تحریم ها علیه ایران تبعیض آمیز بوده است."

۶۹ میلیون بشکه نفت ایران آماده برای صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
۶۹ میلیون بشکه نفت ایران آماده برای صادرات

نوواک افزود: "ایران از پتانسیل برخوردار است و ما باید این را در نظر بگیریم . همه چیز باید بر اساس حجم واقعی تولید محاسبه شود. ایرانی ها عضو اوپک و اوپک  پلاس هستند و با هم  توازن را محاسبه خواهیم کرد."

به گفته وی، تأثیر این عامل در بازار هنوز نیاز به مطالعه و محاسبه دارد. این کار توسط کمیته فنی در اوپک پلاس انجام می شود که ماهانه وضعیت را بررسی می کند و توصیه هایی را برای نشست وزیران کشورهای شرکت کننده در توافق ارائه می دهد. نواک تأکید کرد: "بنابراین ، ما نمی توانیم پیشاپیش در اینباره صحبت کنیم."

معاون نخست وزیر خاطرنشان کرد که روسیه کسری کنونی بازار نفت را 1 میلیون بشکه در روز تخمین می زند. وی گفت: اکنون حدود 1 میلیون بشکه در روز کسری در بازار وجود دارد و ما باید بیشتر درک کنیم که چگونه می توانیم از رشد تقاضا اطمینان حاصل کنیم.

بلومبرگ گزارش داد که ایران در حال انجام کارهای مقدماتی است تا در صورت توفیق در مذاکرات درباره توافق هسته ای و لغو تحریم های آمریکا، تولید نفت را به سرعت افزایش دهد. بر اساس خوش بینانه ترین پیش بینی ها ، ایران می تواند ظرف سه ماه به سطح تولید 4 میلیون بشکه در روز بازگردد.

در حال حاضر مذاکرات در مورد بازگشت ایالات متحده و ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی در وین در جریان است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریكا  تصمیم به خروج از برجام در سال 2018 گرفت. این توافق نامه با هدف حل بحران در رابطه با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی در سال 2015 بین پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایران امضا شد.

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام کرده است. حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تاریخ 2 مارس در یک مکالمه تلفنی با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون هشدار داد که تنها راه حفظ برجام لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала