واکنش بازار نفت در جهان به احتمال لغو تحریم‌های ایران

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش بازار نفت در جهان به احتمال لغو تحریم‌های ایران
واکنش بازار نفت در جهان به احتمال لغو تحریم‌های ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
قیمت نفت برنت طی سه روز گذشته و در پی افزایش امیدواری ها به احیای برجام و لغو تحریم ها علیه ایران حدود ۴ دلار کاهش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، به دنبال انتشار خبرهای مثبت از مذاکرات احیای برجام که موجب تقویت احتمال افزایش صادرات نفت ایران شده است، قیمت نفت برنت طی سه روز گذشته حدود 4 دلار کاهش داشته است.

سقوط قیمت نفت برنت به زیر 65 دلار  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
سقوط قیمت نفت برنت به زیر 65 دلار

با این حال در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 10 سنت معادل 0.2 درصد افزایش رو به رو شد و به 65 دلار و 21 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با یک دلار و 31 سنت معادل 2.07 درصد افت به 62 دلار و 5 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای هفته تاکنون حداقل حدود 5 درصد افت کرده و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس قرار دارد. دیروز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که آمریکا آماده لغو تحریم های نفتی، بانکی و کشتیرانی علیه تهران است.

ایران و قدرت های جهانی از ماه آوریل سرگرم مذاکره بر سر احیای توافق هسته ای هستند. مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت اطمینان دارد که توافق حاصل خواهد شد.

هلیما کرافت، تحلیلگر موسسه آر بی سی کپیتال در این باره گفت: «هرچند هنوز توافقی امضا نشده و مسائل حل نشده ای باقی مانده است، اما پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین حاصل شده و احتمالا در نیمه دوم امسال حدود یک میلیون بشکه نفت ایران به بازار اضافه خواهد شد.»

اما در حالی که برنامه های واکسیناسیون کرونا در اروپا و آمریکا اجازه داده که مردم بیشتری به سفرهای تابستانی بروند، سرمایه گذاران نسبت به ترمیم تقاضا در فصل تابستان امیدوارند، هرچند که افزایش موارد ابتلا در بخش هایی از آسیا چشم انداز ترمیم تقاضای جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала