ایران ارسال نفت با دور زدن تنگه هرمز را آغار می کند

© Photo / NIOC PHOTO / MOJTABA MOHSENIمسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران
مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات ارسال نفت خام از مبدا گوره به جاسک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد با بیان اینکه طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک، بزرگترین پروژه صنعت نفت است، اظهار کرد: تولید شیرهای انتقال، الکتروپمپ‌ های مورد نیاز، ساخت هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت در کنار ساخت مخازن، پایانه و گوی شناور در منطقه جاسک با استفاده از توان داخلی نشان دهنده عزم ملی برای به ثمر رسیدن این طرح بزرگ و راهبردی است.

افزایش تولید نفت ایران سه ماه پس از احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
افزایش تولید نفت ایران سه ماه پس از احیای برجام

وی افزود: پروژه گوره - جاسک به دلیل حساسیت‌ ها چندین بار در مرحله تختال، ساخت لوله، توپکرانی و...تست‌ه ای بیشتری نسبت به دیگر پروژه‌ ها پشت سر گذاشت تا این طرح بزرگ ملی بدون نقص و با بهترین کیفیت به سرانجام برسد.

کرباسیان تصریح کرد: پس از رسیدن نفت به جاسک که کمتر از یک ماه زمان می‌ برد، در آینده‌ ای نزدیک مراسم افتتاح و بهره‌ برداری رسمی این طرح ملی با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌ سازی و

صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکز زدایی از پایانه‌ های صادراتی و متنوع‌ سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌ زایی در سواحل مکران اجرا می‌ شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز  ۲۷ اردیبهشت‌ ماه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد اعلام کرد: خردادماه امسال، نخستین محموله نفت از جاسک صادر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала