بهای نفت در جهان رو به افزایش است. چرا؟

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiبهای نفت در جهان رو به افزایش است. چرا؟
بهای نفت در جهان رو به افزایش است. چرا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
اشتراک
قیمت نفت در جهان در رابطه با رشد تقاضا و کاهش ذخایر طلای سیاه در ایالات متحده آمریکا افزایش می یابد

به گزارش اسپوتنیک، بهای نفت مارک برنت در رابطه با انتظارات برای فزایش تقاضا پس از لغو محدودیت های کرونایی  در ایالات متحده و اروپا در آستانه فصل گردشگری در تابستان ، به بشکه ای 70 دلار نزدیک می شود.

بانک آمریکایی پیش بینی کرد که نفت برنت در 6 ماه آینده 80 دلار خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
بانک آمریکایی پیش بینی کرد که نفت برنت در 6 ماه آینده 80 دلار خواهد شد

به تازگی رئیس جمهور آمریكا جو بایدن اعلام ایالات متحده قصد دارد تا 4 ژوئیه،  روز استقلال این کشور  70 درصد  بزرگسالان در این کشور را واکسینه کند. پیشتر در اوایل این هفته ، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که با صدور اجازه ورود گردشگران واکسینه شده علیه کووید 19 و گردشگران از کشورهایی که "وضعیت اپیدمیولوژیک خوبی" دارند ، محدودیت های فعلی در ورود به کشورهای اتحادیه اروپا تخفیف یابد. در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قول می دهد تدابیر قرنطینه ای را تا 21 ژوئن لغو کند.

قیمت نفت برنت در معاملات پیش خرید نفت برای ماه ژوئن  Futures ICE لندن تا ساعت 10 و 50 دقیقه صبح  روز چهارشنبه 69.4 دلار به ازای هر بشکه رسید که 0.52 دلار (0.75٪) بالاتر از قیمت پایان جلسه قبلی است.

قیمت نفت خام WTI  در معاملات الکترونیکی پیش خرید نفت برای ماه ژوئن در بورس کالای نیویورک (NYMEX) تا این زمان 66.23 دلار در هر بشکه بود  که 0.54 دلار (0.82٪) بالاتر از پایان جلسه قبلی است.

در همین حال ، داده های انستیتوی نفت آمریکا (API) که روز قبل منتشر شد ، نشانگر کاهش ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 30 آوریل به میزان  7.7 میلیون بشکه بود. چنین افت قابل توجهی ، اگر توسط گزارش وزارت انرژی ایالات متحده تأیید شود ، بالاترین میزان  از اواخر ژانویه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала