طرح بانک مرکزی ایران برای پشتیبانی از SMEها

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی
عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران طرحی را برای پشتیبانی از SMEها اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «روز گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، تأکید کردند: گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط هستند.

بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان SMEها یاد می‌شود امروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می‌شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر از مزایای این بنگاه‌ها می‌باشد.

بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SMEها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی داشته است.

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SMEها درسال ۱۴۰۰ اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها درتولید و اشتغال کشور است.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала